صادرات سیستان و بلوچستان به پاکستان ۱۱۶ درصد افزایش یافته است

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: مجموع صادرات از گمرک و بازارچه‌های مرزی به پاکستان در ۹ ماهه امسال با مدت مشابه پارسال ۱۱۶ درصد افزایش داشته است.

محمد رفیع سلطان‌زاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: مجموع صادرات این استان از گمرک و بازارچه‌های مرزی به پاکستان در ۹ ماهه امسال ۸۳۹ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۸۹۷ دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱۶ درصد افزایش داشته است.

محمد رفیع سلطان‌زاده اظهارداشت: میزان صادرات از طریق گمرک سیستان و بلوچستان به پاکستان طی مدت اعلام شده ۴۸۹ میلیون و ۱۷۳هزار و ۹۷۵ دلار و صادرات از طریق بازارچه‌های مرزی به این کشور۳۵۰ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۹۲۲ دلار بوده است.

او  خاطرنشان کرد: مصالح ساختمانی(سیمان)، گاز، گوگرد، خرما و کاشی از جمله اقلام عمده صادراتی سیستان و بلوچستان به کشور پاکستان بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مجموع صادرات انجام شده از گمرگات و بازارچه‌های مرزی این استان به افغانستان طی ۹ ماهه امسال ۳۹۱ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۹۳۰ دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش داشته است.

او افزود: میزان صادرات از طریق گمرک سیستان و بلوچستان به افغانستان در مدت اعلام شده برابر با ۳۰۱میلیون و ۱۸۳ هزار و ۸۲۹ دلار و صادرات از طریق بازارچه‌های مرزی استان نیز به این کشور ۸۹ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۱۰۱ دلار بوده است.

سلطان زاده خاطرنشان کرد: مصالح ساختمانی (سیمان)، سیب درختی، کاشی و سرامیک از جمله اقلامی بوده که طی این مدت به کشور افغانستان صادر شده‌است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.