گوگل تحت فشار دادخواست برای حذف تلگرام قرار گرفت

سفیر سابق ایالات متحده می‌خواهد گوگل همان کاری را که با Parler کرد با تلگرام انجام دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مارک گینزبرگ روز دوشنبه از واحد Alphabet Inc شکایت کرد و از دادگاهی در کالیفرنیا خواست که برنامه پیام رسان تلگرام را از فروشگاه Google Play حذف کند زیرا این امر خشونت، افراط‌گرایی و یهودستیزی را تسهیل می‌کند. گینزبرگ سفیر بیل کلینتون در مراکش ادعا می‌کند از تلگرام، به ویژه پس از تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس جمهور، برای تهدید، تشویق و هماهنگی خشونت نژادپرستانه استفاده شده است. وی خاطرنشان كرد كه پس از شورش ۶ ژانویه در پایتخت آمریكا، گوگل پارلر را از فروشگاه برنامه خود به حالت تعلیق درآورد زیرا تعدادی از کاربران از آن برای ترویج خشونت استفاده می‌کردند.


بیشتر بخوانید


گینزبرگ می‌گوید: Google هیچ اقدامی علیه تلگرام انجام نداده است. در مقایسه با اقدامی که علیه Parler انجام داده است تا Telegram را مجبور به بهبود سیاست‌های تعدیل محتوای خود کند. وی شکایت مشابهی را در ۱۷ ژانویه علیه اپل Inc که پس از شورش Parler را نیز از فروشگاه برنامه خود بیرون کشیده بود، مطرح کرد.

پاول دوروف بنیانگذار تلگرام، هفته گذشته گفت که مجریان این شرکت صدها پست را در پی شورش کاپیتول حذف کرده‌اند و خواستار خشونت نیستند. این شرکت روز سه شنبه در بیانیه‌ای گفت: تلگرام از یک سیستم تعدیل نیرومند استفاده می‌کند. به عنوان بخشی از تعهد طولانی مدت این شرکت در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​مبارزه با سوءاستفاده، تلگرام با ارائه گزارش‌های شفافیت روزانه با رهبران صنعت، دولت‌ها و سیاست‌گذاران در سراسر جهان همکاری می‌کند. این شرکت همچنین از طریق استفاده از نظارت خودکار و دستی بر محتوا، کاربران را کنترل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار