افتتاح و کلنگ زنی ۸۰ پروژه در حوزه میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت : همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۸۰ پروژه در حوزه میراث فرهنگی با حجم سرمایه‌گذاری هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت : به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر و در سال مزین به نام جهش تولید ۷۳ پروژه در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حجم سرمایه گذاری و اعتباری بالغ بر ۷۹۰ میلیارد ریال در سطح استان کرمانشاه به بهره برداری می‌رسد.

او با اعلام اینکه اشتغال زایی مستقیم این پروژه‌ها بیش از ۲۵۰ نفر است، گفت : این پروژه‌ها شامل ۲ هتل و هتل آپارتمان، ۱۳ اقامتگاه بوم‌گردی، ۳۷ خانه مسافر، پنج مجتمع گردشگری و پذیرایی بین‌راهی، هفت کارگاه و فروشگاه محصولات صنایع‌دستی، ۶ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و سه محوطه گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: با اضافه شدن ۵۲ واحد اقامتی و ۱۴ مجموعه خدماتی و رفاهی به زیرساخت‌های گردشگری استان تحول مهمی در حوزه زیرساختی گردشگری استان شکل می‌گیرد.

قادری به آغاز عملیات اجرایی هفت پروژه در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری و اعتباری بالغ بر ۶۵۹ میلیارد ریال در ایام دهه مبارک فجر خبرداد.

او افزود: در میان این پروژه‌ها مجتمع گردشگری بیستون با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال با توجه به قرار گرفتن در مسیر کریدور گردشگری بیستون به طاق بستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قادری گفت: در حوزه توسعه گردشگری آبی با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای استان، عملیات اجرایی سه طرح گردشگری با محوریت تفریحات و ورزش‌های آبی در سد‌های جامیشان، سلیمان‌شاه و شیان آغاز می‌شود که می‌تواند در آینده نزدیک کرمانشاه را به قطب گردشگری آبی غرب کشور تبدیل کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار