تاکید پوتین بر لزوم همکاری ایران و ترکیه برای مذاکرات سوریه

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد مذاکرات سوریه را با همکاری تهران و آنکارا انجام خواهند داد و زمینه برای همکاری گسترده بین‌المللی فراهم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) در نشست مجازی مجمع اقتصادی داووس اعلام کرد مذاکرات سوریه را با همکاری ایران و ترکیه انجام خواهند داد.

پوتین در این نشست با تاکید بر لزوم پرهیز از یک‌جانبه‌گرایی گفت: «زمینه برای همکاری گسترده بین‌المللی فراهم است.»

به گفته این مقام ارشد روس: «چنین رویکرد‌های چندجانبه‌ای موثر است و برای حل مسائل و اختلافات کارایی بالایی دارد.»

او سپس افزود: «به‌طور مثال ایران و ترکیه اقدامات بسیاری برای وضعیت سوریه انجام می‌دهند و اکنون نیز به کمک آن‌ها رایزنی سیاسی میسر خواهد بود.»

پوتین همچنین اعلام کرد: «درکل، اقدامات تاکنون برای حل مسائل سوریه موثر بوده است.»

پوتین پیش از این تمدید پیمان استارت نو با آمریکا را گامی درجهت صحیح دانست و اعلام کرد «تمدید پنج ساله معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی موسوم به «استارت نو» گامی در مسیر درست است.»

روز گذشته «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، نخستین مکالمه تلفنی با پوتین را برقرار کرد. منابع مطلع از این مکالمه که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند: «بایدن به‌دنبال حفظ دیپلماسی با روسیه بوده و اشتیاق خود از تمدید پیمان استارت نو را ابزار کرده است.»

پیمان استارت نو که آخرین و تنها پیمان کنترل تسلیحاتی باقی‌مانده میان آمریکا و روسیه است، در ۵ فوریه (۱۷ بهمن) به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار