آغاز فصل شالیکاری در شمال

شالیکاران شهر‌های مرکزی مازندران شخم و شیار زمستانه شالیزار‌ها را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عزیزاله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بر اساس گزارش‌ها شالیکاران مناطق مرکزی مازندران مانند فریدونکنار، بابلسر، آمل، محمودآباد و بابل شخم و شیار زمستانه شالیزار‌های خود را آغاز کردند.

او با بیان اینکه بیش از ۲۸ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران شخم و شیار شده است، افزود: شخم و شیار به موقع سبب استفاده بهینه از نزولات جوی، نفوذپذیری بهتر آب در خاک، از بین رفتن آفات مزارع و کاهش مصرف سموم کشاورزی خواهد شد.

شهیدی فر از کشاورزان خواست با توجه به سرمای هوا، برای جلوگیری از خسارت به بذر‌های برنج از خزانه گری زودهنگام خودداری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بذر شلتوک برنج از اواخر بهمن ماه بین شالیکاران توزیع خواهد شد، ادامه داد: فرآیند توزیع بذر گواهی شده در بین شالیکاران استان با رعایت الزامات بهداشت فردی خواهد بود و زمان و مکان توزیع از طریق سامانه پیامکی و شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی می‌شود.

او گفت: برای کاهش تجمع و تشکیل صف توزیع بذر و کود تدریجی خواهد بود و خدمات مشاوره آموزشی نیز به صورت غیر حضوریو در فضای مجازی ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: اگرچه شخم و شیار زمستانه شالیزار‌ها کاری انفرادی است، اما شالیکاران تلاش کنند از آغاز شخم زمین تا پایان آماده سازی شالیزار‌ها کمتر با هم تماس داشته باشند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.