مدودف: تمدید پیمان استارت، مسیر را برای توافق‌های جدید فراهم می‌کند

دیمیتری مدودف اعلام کرد تمدید معاهده استارت می‌تواند زمینه را برای توافق‌های جدید هموار سازد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد تمدید پیمان «استارت- ۳» ممکن است بتواند مسیر را برای توافق‌های جدید در زمینه امنیت راهبردی فراهم سازد.

مدودف در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «vk» نوشت: تمدید استارت- ۳ نوعی خوشبینی محتاطانه به ما در این خصوص می‌دهد که این سند به عنوان اساسی برای توافق‌های جدید در زمینه امنیت راهبردی بکار گرفته خواهد شد.

او همچنین اعلام کرد مسأله امنیت راهبردی، یکی از زمینه‌ها در ارتباط با روابط روسیه و آمریکاست که امکان واقعی همکاری سازنده در آن وجود دارد.

او در ادامه افزود: روسیه و آمریکا بر تمدید پیمان استارت-۳ برای مدت ۵ سال به دون پیش شرط با همدیگر توافق کردند. این مسأله، دستاوردی بی نهایت مهم در روابط روسیه و آمریکا به شمار می‌رود که اوقات سختی را در حال پشت سر گذاشتن هستند.
او در ادامه افزود: زمانی که باراک اوباما و من این سند را در آوریل سال ۲۰۱۰ به امضا رساندیم، متوجه شدیم که این سند به شکل کامل منافع امنیتی کشور ما و نیز تمامی جامعه جهانی را پاسخ می‌گوید.

مدودف همچنین در ادامه سخنان خود خواهان ادامه این گفت و گوی سازنده شد.

روز گذشته، دومای روسیه لایحه پیشنهادی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور را برای تمدید معاهده کاهش تسلیحات تهاجمی هسته‌ای موسوم به استارت نو بین این کشور و آمریکا را تصویب کرد.

براساس توافق دو کشور این معاهده تا پنجم فوریه ۲۰۲۶ تمدید می‌شود.

همچنین سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی در دومای این کشور اعلام کرده بود تمدید این معاهده کاملا در راستای منافع امنیت ملی کشور قرار دارد. وی تاکید کرد تمدید این معاهده مانع از آن می‌شود که آمریکا تسلیحات راهبردی را خارج از خاک خود مستقر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار