خسارت هزار میلیارد تومانی سرما به محصولات کشاورزی فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: سرمای اخیر خسارت یک هزار میلیارد تومانی به باغ‌ها و مزارع کشاورزی استان وارد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود رضایی کوچی با اشاره به سفر روز گذشته رییس سازمان مدیریت بحران کشور به فارس و بررسی خسارت‌های ناشی از سرمازدگی در این استان، گفت: خسارت‌های وارد شده عمدتا به حوزه باغ‌های مرکبات در شرق استان وارد شده و در مجموع حدود ۳۰ هزار هکتار از باغ‌ها حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دچار آسیب شده‌اند.

او ادامه داد: بر همین اساس بازدید‌های میدانی از شهرستان‌های داراب، فسا، جهرم، قیرو کارزین و فیروزآباد با هدف بررسی میزان خسارت‌های وارده انجام شد و نتایج ارزیابی‌ها را نیز به ستاد مدیریت بحران کشور و سازمان برنامه و بودجه منتقل کردیم که امیدواریم امکان حمایت از کشاورزان و باغداران فراهم شود.

او اظهار داشت: این حمایت‌ها در قالب پرداخت تسهیلات و مهلت دهی به کشاورزان برای پرداخت قسط وام صورت خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: کشاورزان هم باید از طریق جهاد کشاورزی به سمت الگو‌های کشت مقاوم‌تر و الگو‌های ترکیبی بروند تا خسارت‌های احتمالی کاهش یابد.

رضایی افزود: علاوه بر بحث سرمازدگی و خسارت‌های وارد شده به کشاورزان و باغداران، خسارت‌های ناشی از سیل، زلزله و همچنین هجوم ملخ‌ها نیز بررسی و دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.