پدیدار مطرح کرد؛

قیمت گذاری تبعیض آمیز خوراک واحد‌های تولیدی باید از بین برود/ حرف و عمل وزیر نفت یکی نیست!

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران گفت: باید با مشورت کردن با بخش خصوصی، از قیمت گذاری تبعیض آمیز واحد‌های تولیدی دست برداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا پدیدار رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران در نشست رگولاتوری نفت و نیرو بیان کرد: هدف رگولاتوری برطرف کردن انحصار‌های دولتی است، فضای کسب و کار تحت تصویب مقررات لحظه‌ای باعث توقف در فعالیت‌ها شد.

او افزود: اقتصاد ما هنوز نفتی است، باید نهاد تنظیم گری در این حوزه داشته باشیم که در تصمیم گیری هایش استقلال داشته باشد. این نهاد باید با شفافیت کامل و حمایت از سرمایه گذاران و مصرف کنندگان، ضمانت اجرا و تعامل ایجاد کند.


بیشتر بخوانید

قطعی گاز چه تاثیری بر فعالیت پتروشیمی‌ها داشت؟


پدیدار ادامه داد: انتظار بخش خصوصی این است که این هدفی که سال‌ها از آن صحبت شده، اجرا شود. باید مشورت بخش خصوصی این کار انجام بگیرد و از روش تبعیض آمیز قیمت گذاری خوراک واحد‌های تولیدی دست برداریم.

او گفت: در صنعت برق نیز مطالعات دقیق و کافی انجام شده و متوجه شدیم که وضع و مقررات در این حوزه اگر بخواهد عملی، روشنگرانه و عادلانه باشد، با چیزی که اکنون وجود دارد متفاوت است. در این صنعت فضای رقابتی نداریم.

پدیدار تصریح کرد: ارتقای شرایط کسب و کار در صنعت نفت کشور باید انجام شود، همواره بدون حضور نماینده بخش خصوصی، جلسات تشکیل می‌شود و لوایح و طرح‌ها را تصویب می‌کنند. من به وزیر نفت و معاونانش احترام می‌گذارم، اما نظراتشان در گفتار است و در عمل نیست.

او اظهار کرد: در ماده ۱۳ قانون اختیارات وزارت نفت به صراحت گفته شده که این وزارتخانه مکلف به مشورت کردن با شورای رقابت است.

پدیدار گفت: پیشنهاد می‌کنیم برای ایجاد نهاد تنظیم گر، از صاحب نظران فنی و اقتصادی به انتخاب وزیر نفت، انجمن نفت ایران، شورای رقابت، بخش خصوصی، فدراسیون صنعت نفت و همچنین قضات در این نهاد حضور داشته باشند.

او تاکید کرد: وقتی از نهاد تنظیم گر نفت و گاز صحبت می‌کنیم، باید به دقت وظایف، جایگاه و بودجه آن مشخص شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار