پیام آیت الله نوری همدانی به اجلاسیه اساتید حوزه؛

بدون تهجد و نمازشب به مراتب بالای علمی نمی‌رسیم

آیت الله نوری همدانی در پیامی گفت: باید توجه داشت که بسیاری از کار‌های سخت با توجه و عمل به نماز شب حل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،   آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در پیام تصویری خود به بیست و دومین اجلاسیه اساتید عالی، خارج، مراکز تخصصی و سطح یک حوزه که به صورت حضوری و مجازی در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، گفت: باید در اسلام افرادی تربیت شوند که بتوانند عظمت دین و اسلام را برای دنیا بیان کنند.

او ادامه داد:برای این که عزت و عظمت و حقانیت اسلام براساس دلیل و برهان روشن شود برای همین امر تربیت فقیه از آغاز حوزه‌ها مورد توجه بوده است، چرا که حوزه تنها می‌تواند عهده دار این امر باشد.

این مرجع تقلید افزود: امام معصوم (ع) فرمودند فقها کسانی هستند که در آسمان برای آن‌ها استغفار می‌شود و آن‌ها را مورد تمجید قرار می‌دهند،چرا که در سطح بالا و توانایی بالای علمی قرار دارند و رسالت آن‌ها تبیین دین و اسلام به وسیله برهان است.

او تاکید کرد: فقهای بزرگ باید توجه باشند که باید شاگردانی تربیت کنند که بتوانند مبانی دینی را برای جامعه تشریح و بیان کنند. چرا که حضرت علی (ع) می‌فرمایند، علم نوری است که خدا در قلوب این دسته از افراد قرار داده است.

 آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: فقها همواره باید سعی کنند افرادی که دارای ویژگی‌های بالایی هستند در مسند علمی قرار بگیرند تا بتوانند عهده دار تبیین دین باشند، برای همین، این دسته افراد باید اهل تقوا و تهجد شب زنده داری باشند.

او ادامه داد: براساس مبانی دینی تا کسی از تهجد و نماز شب استفاده نکند، نمی‌تواند به درجات عالی علمی و انسانی برسد؛ باید توجه داشت که بسیاری از کار‌های سخت با توجه و عمل به نماز شب حل می‌شود.

این مرجع تقلید افزود: یکی از کار‌های بزرگی که باید فقها  انجام دهند، تربیت شاگرد و تعلیم دادن فقه اهل بیت (ع) به شاگردان برای حفظ مبانی دینی و فقهی است،این کار هم گاهی اوقات با خون دادن انجام گرفته است.

ایشان اظهار داشتند: بعضی از عالمان دین برای حفظ فقه اهل بیت (ع) از طریق مناظره وارد شدند و  صاحب جواهر یکی از این افراد است که  در ۴۳ جلد فقه جواهری را نوشت.

منبع:خبر حوزه

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار