در دیدار با نخست وزیر گرجستان:

ظریف خواستار رسیدگی به پرونده زندانیان ایرانی در گرجستان شد

وزیر امور خارجه گفت: ما خواستار رسیدگی به پرونده تعدادی از زندانیان ایرانی که کماکان در گرجستان در حبس به سر می‌برند، هستیم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با گیورگی گاخاریا نخست وزیر جمهوری گرجستان گفت‌وگو کرد.

 وزیر امور خارجه که صبح امروز (پنجشنبه) در ادامه سفر به حوزه قفقاز وارد گرجستان شده است، در بدو ورود به این کشور گفت: در سفر به سه کشور قبلی منطقه هم درباره روابط دوجانبه صحبت کردیم و هم درباره همکاری‌های منطقه‌ای رایزنی‌هایی را داشتیم.


بیشتر بخوانید


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با گیورگی گاخاریا نخست وزیر جمهوری گرجستان موضوعات روابط دو جانبه و همچنین آخرین تحولات در منطقه به دنبال درگیری‌ها در قره باغ را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

ظریف با اشاره به همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دوکشور و علاقمندی طرف‌های تجاری در دوکشور برای استمرار و گسترش همکاری‌ها و همچنین تولید محصولات مشترک در دو کشور، به پاره‌ای از مشکلات در این حوزه و همچنین برخی محدودیت‌ها در حوزه‌های بانکی، ترانزیت، حمل و نقل اشاره و خواستار پیگیری موضوع از سوی نخست وزیر گرجستان برای حل این مشکلات شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از دولت گرجستان در آزاد سازی تعدادی از زندانیان ایرانی در ماه‌های گذشته به منظور گذراندن دوران محکومیت در کشورمان، خواستار رسیدگی به پرونده تعداد دیگری که کماکان در حبس به سر می‌برند شد.

ظریف در بخشی از اظهارات خود آخرین وضعیت منطقه در دوره پس از درگیری‌ها در قره باغ را مورد اشاره قرار داد و ارزیابی کشورمان از این شرایط را با هدف برقراری ثبات و آرامش در منطقه تبیین کرد.

گیورگی گاخاریا نخست وزیر جمهوری گرجستان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور و بویژه ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های تجاری و اقتصادی و همچنین متاثر شدن آن از کرونا، به پاره‌ای از دلایل مشکلات موجود اشاره و در خصوص بررسی در زمینه محدودیت‌های ایجاد شده اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار