استقبال اتحادیه اروپا از تمدید پیمان استارت – ۳ میان روسیه و آمریکا

اتحادیه اروپا امروز از تمدید پیمان کنترل تسلیحات تهاجمی راهبردی استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه اروپا امروز، پنجشنبه از تمدید پیمان کنترل تسلیحاتی تهاجمی راهبردی موسوم به «استارت- ۳» میان روسیه و آمریکا به مدت ۵ سال دیگر استقبال کرد.

«پیتر استانو» سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا در زمینه امور خارجه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: اتحادیه اروپا از توافق آمریکا و روسیه برای تمدید پیمان استارت نو به منظور کاهش تسلیحات راهبردی به مدت ۵ سال دیگر استقبال می‌کند.

او در ادامه تأکید کرد: این پیمان، همکاری مهمی در زمینه امنیت بین المللی و اروپایی از طریق کنترل رقابت‌ها و تقویت ثبات و اعتماد میان دو کشور به شمار می‌رود.

پیتر استانو در ادامه افزود: اتحادیه اروپا از مسکو و واشنگتن می‌خواهد تا برای کاهش بیشتر زرادخانه‌های هسته‌ای شان همکاری کنند و از گفتگو‌ها میان آمریکا و روسیه در زمینه پیمان استارت نو استقبال کرده و این مذاکرات را گامی مهم برای آینده این پیمان و رسیدن به اقدامات جدید احتمالی برای کنترل تجهیز و حفظ ثبات راهبردی می‌داند.

استانو همچنین اعلام کرد اتحادیه اروپا بر این مسأله تأکید دارد که واشنگتن و مسکو مسئولیت فراوانی در زمینه خلع سلاح هسته‌ای به اعتبار اینکه بزرگترین کشور‌های دارنده مخازن هسته‌ای در جهان هستند، بر عهده دارند.

روز گذشته، دومای روسیه لایحه پیشنهادی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور را برای تمدید معاهده کاهش تسلیحات تهاجمی هسته‌ای موسوم به استارت نو بین این کشور و آمریکا را تصویب کرد.

براساس توافق دو کشور این معاهده تا پنجم فوریه ۲۰۲۶ تمدید می‌شود.

همچنین سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی در دومای این کشور اعلام کرده بود تمدید این معاهده کاملا در راستای منافع امنیت ملی کشور قرار دارد. وی تاکید کرد تمدید این معاهده مانع از آن می‌شود که آمریکا تسلیحات راهبردی را خارج از خاک خود مستقر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار