واکنش یمن به تعلیق فروش تسلیحات به عربستان

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن به تعلیق فروش تسلیحات نظامی به عربستان و امارات از سوی دولت جدید آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب و عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن با انتشار توئیتی به اعلام خبر به تعلیق درآمدن فروش تسلیحات نظامی به امارات و عربستان سعودی در دولت جدید آمریکا واکنش نشان داد.

او در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر با اشاره به خبر یادشده نوشت: ‌تعلیق، بازدارنده نیست. این کار مسئولیت کشتار، ویرانی، قحطی و محاصره تروریستی متجاوزان آمریکایی-سعودی-اماراتی را که همچنان علیه یمن ادامه دارد، سلب نمی‌کند.

الحوثی پیش از این نیز در حساب توئیتری خود نوشته بود: آمریکا بایستی بیانیه تحریم ارسال سلاح، هواپیما و پشتیبانی لجستیک از عربستان سعودی و ائتلاف آن برای تجاوز علیه یمن را صادر کند؛ بهتر است تا ۲۶ فوریه در این مورد بازنگری کند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که برخی معاملات فروش اسلحه به کشور‌های خارجی را به منظور بررسی معمول از سوی دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا موقتاً متوقف کرده است.

آنتونی کاپاچیو، خبرنگار دفاعی در توییتی نوشت: دولت بایدن فروش جنگنده‌های اف۳۵ به امارات متحده عربی را به طور موقت متوقف کرده و فروش مهمات به عربستان سعودی نیز در دست بررسی است.

این در حالی است که در سپتامبر گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته بود که مشکلی در فروش جنگنده‌های F-۳۵ به امارات ندارد و ابوظبی اعلام کرد که این مسئله بخشی از توافق نامه صلح با رژیم صهیونیستی بوده است.

پس از امضای توافق نامه عادی سازی بین امارات و رژیم صهیونیستی، تل آویو در ابتدا تأیید کرد که این قرارداد شامل فروش جنگنده‌های F-۳۵ به امارات نیست، اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و بنی گانتز، وزیر جنگ این رژیم مشترکا اعلام کردند که تل آویو با این قرارداد مخالفت نخواهد کرد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بار‌ها اعلام کرده‌اند که کشور‌های عضو ائتلاف سعودی با استفاده از تسلیحات غربی و آمریکایی مناطق مسکونی این کشور را هدف قرار می‌دهند و باعث کشتار هزاران زن و کودک بی‌گناه یمنی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار