فتاح: بنیاد مستضعفان بیشترین توجه را به سیستان و بلوچستان داشته است

رییس بنیاد مستضعفان گفت: به واسطه وسعت سیستان و بلوچستان از ۲۸ منطقه محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در کشور سه منطقه در این استان بوده که نشان‌دهنده نگاه ویژه بنیاد به این نقطه از ایران اسلامی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان به ارزش ۳۵۶میلیارد تومان که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد اظهارداشت: در زمان شیوع و همه‌گیری کرونا بالاترین توجه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به این استان بوده است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این آیین گفت: اقدامات امیدآفرین همه دستگاه‌ها شرایطی را به وجود آورد که در فصل پاییز نرخ بیکاری این استان یک رقمی شد.

احمدعلی موهبتی افزود: اعتمادسازی ویژه‌ای از بابت توجه به کرامت انسان، توجه به شعار عدالت محور و محرومیت‌زدایی در کشور انجام و اقدامات بی‌نظیری شده است.

او بیان‌کرد: بنیاد مستضعفان در زمینه همه تعهداتی که در نقاط هدف و سایر پروژه‌ها در سیستان و بلوچستان داشته بیش از مبالغ تعهد شده اعتبار صرف کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در طرح‌های بنیاد مستضعفان و سایر نهادهایی که در این استان انجام دادند همچون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، قرارگاه سازندگی بسیج، قرارگاه خاتم الانبیا و اقدامات خوب دولت در بحث اشتغالزایی اقدامات مهم رقم خورده است.

او افزود: در این سازمان‌ها توجه به مزیت، استعدادها و نیازهای سیستان و بلوچستان می‌شود.

موهبتی تصریح کرد: در حوزه معادن سیستان و بلوچستان هفته گذشته بزرگترین معدن طلای کشور در این استان رونمایی و همچنین تا قبل از پایان سال در حوزه مس هم معدن مربوطه رونمایی خواهد شد.

او  بیان کرد: در حوزه فرهنگی، بهداشتی و زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان، ۵۶۰میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان هزینه شده و پروژها در حال انجام است.

استاندارسیستان و بلوچستان گفت: اقدامات بی‌بدیلی در حوزه معیشتی انجام شده که از جمله آن اختصاص حدود ۹۰میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان به استان است.

او ادامه داد: بنیاد مستضعفان به فاقدان شناسنامه، خانوارهای زندانیان، مستمری بگیران، کمک به دانشجویان نیازمند و کمک‌های بهداشتی و معیشتی به صورت مستقیم و غیرمستقیم کرده است.

امروز پنجشنبه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و سید پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان عملیات اجرایی بزرگترین طرح محرومیت‌زدایی این بنیاد به ارزش سه هزار میلیارد تومان آغاز شد.

در این مراسم بزرگترین عملیات محرومیت‌زدایی در نقاط هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان در سراسر کشور آغاز شد و رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و رییس بنیاد مستضعفان با مسوولان استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، هرمزگان و گلستان به طور مستقیم ارتباط برقرار کردند.

در بزرگترین عملیات محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان، اقدام‌های اجرایی در بخش‌های فرهنگی، ورزشی و گردشگری،آبرسانی، راه و زیرساخت، کشاورزی و دامپروری، مسکن، آموزشی، بهداشت و درمان و همچنین در حوزه کمک معیشتی متمرکز خواهد بود.

در این عملیات بیشترین هزینه محرومیت‌زدایی متعلق به استان سیستان و بلوچستان است و پس از آن، کرمان و خوزستان بیشترین سهم از اعتبارات محرومیت‌زدایی را به خود اختصاص داده‌اند.

در این عملیات علاوه‌بر اقدام‌های محرومیت‌زدایی، بیش‌از ۱۳ هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۱۵۱ میلیارد تومان به نوعروسان خانواده‌های محروم کشور اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار