انصارالله: تصمیم ایتالیا برای توقف فروش سلاح به عربستان اقدامی سازنده است

رئیس هیئت مذاکره کننده انصارالله یمن تصمیم ایتالیا مبنی بر توقف فروش سلاح به امارات و عربستان سعودی را اقدامی سازنده توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کنند یمن از تصمیم ایتالیا برای توقف فروش سلاح به عربستان و امارات استقبال کرد.

محمد عبدالسلام گفت: تصمیم ایتالیا برای توقف فروش سلاح به متجاوزان علیه یمن اقدامی مثبت است که به حمایت از غیرنظامیان و فرآیند صلح کمک می کند.

 «لوئیجی دی مایو» وزیر امور خارجه ایتالیا، امروز (جمعه) اعلام کرد که این کشور فروش موشک به امارات و عربستان را متوقف کرده است.

این مقام ایتالیایی با اشاره به تعهد رم برای برقراری صلح و خاتمه دادن جنگ در یمن، اعلام کرد: «ایتالیا به فروش موشک به امارات و عربستان سعودی خاتمه داد.»

عربستان و امارات سران ائتلاف سعودی هستند که از سال ۲۰۱۵ جان بسیاری از شهروندان یمنی را گرفته است. سازمان ملل جنگ یمن را بحران کنونی جهان توصیف و اعلام کرده است که ۸۰ درصد از مردم یمن نیاز فوری به کمک‌های بشردوستانه دارند.

اکنون دی مایو با اعلام این خبر گفت: «ما خاتمه دادن به فروش موشک را پیامی روشن و واضح برای صلح از جانب کشورمان می‌دانیم. برای ما احترام به حقوق بشر تعهدی غیرقابل انکار است.»

با اعلام این تصمیم از سوی ایتالیا، فروش حدود ۱۳ هزار موشک به عربستان سعودی متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار