طرح ده‌گردشی صندوق بیمه اجتماعی روستایی انجام می‌شود

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت:طرح «ده گردشی» و برگزاری میز خدمت روستا‌ها از سوی کارگزاران این صندوق در استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،امان‌الله شاقوزایی مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت: اجرای این طرح در معرفی صندوق، شرایط و مزایای آن برای روستاییان، عشایر و افزایش ضریب پوشش بیمه‌ای جامعه هدف تاثیرگذار است.

او اشاره به اجرای طرح بازاریاب کارگزاری‌ها در سیستان و بلوچستان افزود: استفاده از نیرو‌های فعال و توانمند به عنوان بازاریاب در جهت معرفی و جذب خانواده‌ها، بهبود عملکرد کارگزاران و خدمات‌رسانی بهتر به مشمولان صندوق بیمه اجتماعی کمک می‌کند و امیدواریم کارگزاران از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان بیان کرد: افزایش سطح دانش و تخصص کارگزاران صندوق در پیشرفت فعالیت آنان بسیار موثر بوده و با برگزاری دوره‌های آموزشی کیفی و موردنیاز بصورت آنلاین این امکان برای کارگزاران و کارشناسان فراهم شده است.

او با اشاره به اینکه اکنون هزار و ۱۵۰ نفر مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در سیستان و بلوچستان هستند گفت: واریزی هر خانوار به عنوان حق بیمه حداقل ۳۳۰ هزار تومان و حداکثر ۸۴۰ هزار تومان سالیانه و ماهیانه حداقل ۲۷ هزار تومان و حداکثر ۷۰ هزار تومان بوده که به ۲ صورت سه ماهه و ۶ ماهه قابل پرداخت است.

شاقوزهی تصریح کرد: ۶۴ کارگزاری در سیستان و بلوچستان وجود دارد که از این تعداد پنج کارگزاری در زاهدان، یک کارگزاری در میرجاوه، ۲ کارگزاری در نوک آباد، چهار کارگزاری در سراوان، ۲ کارگزاری در سیب‌سوران، چهار کارگزاری در چابهار، پنج کارگزاری در ایرانشهر، چهار کارگزاری در بمپور، ۱۲ کارگزاری در بزمان، پنج کارگزاری در مهرستان، ۲ کارگزاری در زابلی، چهار کارگزاری درهامون، ۶ کارگزاری در زهک، سه کارگزاری در هیرمند، یک کارگزاری در نیمروز، چهار کارگزاری در زابل، یک کارگزاری در قصرقند، ۲ کارگزاری در فنوج، ۲ کارگزاری در راسک و ۲ کارگزاری در نیکشهر هستند.

او تصریح کرد: دستگاه‌های بیمه‌گر مختلف در کشور وجود دارد، اما به دلیل اینکه غالب جمعیت سیستان و بلوچستان حدود ۵۲ درصد روستایی و کشاورز هستند صندوق بیمه اجتماعی قطعا می‌تواند کارکردی متفاوت‌تر داشته باشد.

شاقوزایی افزود: خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در چهار بخش عمده شامل بازنشستگی، از کار افتادگی، فوت و نقل و انتقال سوابق به صورت بلندمدت است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار