حسینی خبرداد؛

مطالعه فاز اول واکسن کووایران برکت تا ١٠ روز آینده به پایان می‌رسد

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ما می‌توانیم واکسن کووایران برکت را علیه ویروس جهش یافته انگلیسی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حامد حسینی مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: دوز دوم واکسن به نفرات اول تزریق شد و تست ایمنی بخشی این واکسن بر روی ویروس انگلیسی بر روی نفرات اول امتحان شد و با توجه به استاندارد‌ها نشان داده شد که پلاسمای خون این افراد را خنثی کرده است.

حسینی گفت: ما می‌توانیم واکسن کووایران برکت را علیه ویروس جهش یافته انگلیسی استفاده کنیم.

او با بیان اینکه ما تا پایان هفته گذشته ٣۵ داوطلب را وارد مطالعه کردیم و تعدادی نیز دوز دوم واکسن را تزریق کردند، گفت: تا ١٠ روز آینده ۵۶ داوطلب واکسن را دریافت خواهند کرد و نمونه گیری ما تکمیل خواهد شد.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا و مسئول تیم نظارت بر فاز مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت نیز درخصوص موفقیت جدید واکسن ایرانی گفت: ویروس انگلیسی برای همه ما تبدیل به یک دغدغه جدی شده بود که آیا واکسن تولیدشده فقط قدرت خنثی کردن کرونای معمولی را دارد یا قادر خواهد بود که این ویروس خطرناک را هم از پا درآورد که خداروشکر امروز این خبر خوب اعلام شد و خستگی را از تن‌ ما و همه تیم اجرایی واکسن و تیم درمان و سلامت کشور درآورد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام /

برچسب ها: کرونا ، واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار