طراحی دوره‌های مهارتی پیش و بدو خدمت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه از طراحی دوره‌های مهارتی پیش و بدو خدمت، متناسب با نیاز‌های نیرو‌های مسلح و نهاد‌های مرتبط برای سربازان خبر داد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه از طراحی دوره‌های مهارتی پیش و بدو خدمت، متناسب با نیاز‌های نیرو‌های مسلح و نهاد‌های مرتبط برای سربازان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این دوره‌ها ارتقا بهره‌وری دوره خدمت سربازی و شناسایی فرصت‌های شغلی است.

او به ایجاد سامانه مهارت‌یابی و بروزرسانی بانک اطلاعات سربازان دارای مهارت اشاره کرد و مشارکت بخش‌های خصوصی و نهاد‌های دولتی را از ارکان اصلی این طرح نام برد.

او افزود: این طرح شامل مجموعه‌ای از دوره‌های مهارت‌آموزی در سه بخش است، بخش اصلی این دوره‌ها پیش از ورود به خدمت و به هدف ارتقای توانمندی جوانان، به ویژه مشمولان سربازی، جهت خدمت موثر در دوره ضرورت سربازی برگزار می‌شود، بخش دوم و سوم این دوره‌ها به بدو خدمت در پادگان‌های آموزشی و حین خدمت سربازی مربوط می‌شوند و هدف آنان بهبود به‌کارگیری کارکنان وظیفه در دوره خدمت و همچنین ایجاد سابقه شغلی و کارورزی برای آمادگی اشتغال جوانان در دوره پس از خدمت است.

بهنیا افزود: دوره‌های مهارتی پیش و بدو خدمت، متناسب با نیاز‌های نیرو‌های مسلح و نهاد‌های مرتبط طراحی می‌شوند تا بتوانند موجب ارتقا بهره‌وری دوره خدمت سربازی شود، شناسایی فرصت‌های شغلی نکته مهم این مساله است که در کارگروه اشتغال استان هم قابل طرح است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.