آغاز ساخت نسل سوم راکتور‌های اتمی در چین

چین به طور رسمی از آغاز ساخت نسل سوم راکتور‌های اتمی خود خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی جی تی ان، چین از آغاز ساخت راکتور‌های اتمی نسل سوم خبر داد.

بر این اساس، این راکتور‌ها در شهر فوچینگ در استان فوجیان در جنوب شرق چین تولید می‌شود. برنامه ساخت این راکتور‌ها از ۸ سال پیش آغاز شده است.

این راکتور‌ها هوالونگ وان نام دارند و شرکت ملی همکاری اتمی چین آن‌ها را تولید می‌کند. ۵۳۰۰ شرکت چینی و ۲۰ هزار مهندس و کارگر در سال بر روی ساخت این راکتور کار می‌کنند.

چین یکی از سریعترین رشد‌های اقتصادی را در جهان داراست. از این رو، اقتصاد پویایی این کشور نیازمند زیرساخت‌های متعددی مانند تامین برق است. پیشبینی می‌شود تا سال ۲۰۳۲ تولید ناخالص چین از آمریکا پیشی گرفته و پکن به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۵۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
پیش بینی نیست بلکه قطعی است با اوضاع درهم وبرهمی که ایالات منفرده در آمریکا دارند و با پیشرفت های رو به توسعه روسیه و چین در منطقه اورآسیا میرود تا در آینده کمر دلارآمریکا شکسته شود فقط کافی است که کشورهای آسیائی و بخش متصل اروپائی به این قاره ی پهناور در تمام شئون با هم متحد و با اتحاد منطقه ای وبانکی و تجاری در تمام مجامع آسیائی دست در دست هم دکترین احیاء جاده ابریشم ایران و دکترین کمربندجاده و ریل چین را عملی سازند با عنایت به اینکه دو عضو این قاره پهناور در شورای امنیت سازمان ملل از اعضاء دائم و از حق WTO برخوردارند که یک پشتوانه محکم برای کشورهای مسیر جاده ابریشم است.......
آخرین اخبار