محمدی: اگر فولاد روی بازی تمرکز می کرد، می‌توانست به نتیجه گیری امیدوار باشد/ کار‌هایی کردند که دور از جوانمردی و شأن فوتبال بود

مدیرعامل باشگاه پیکان درباره اتفاقات و حواشی بازی روز گذشته تیمش مقابل فولاد خوزستان توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر محمدی، مدیرعامل باشگاه پیکان درباره اتفاقات و حواشی بازی روز گذشته تیمش برابر فولاد خوزستان گفت: ابعاد زمین ۷۸ متر شده بود. این کار بازتاب بین المللی هم داشت و من از طرف باشگاه فولاد هم عذرخواهی می‌کنم. کسی که این ابتکار عمل را به خرج داد، واقعا به تبعات چنین کاری فکر نکرد؟

محمدی در ادامه گفت: سعید آذری استاد من است و برای او احترام زیادی قائلم، اما نتیجه گرفتن به چه قیمت؟ پس از بازی مصاحبه‌های عجیب و غریبی انجام شد و من فکر می‌کنم وقتی اشتباهی می‌کنیم، اگر برای توجیه آن دلیل بیاوریم اشتباهات مان بزرگ‌تر می‌شود. چنین کار‌هایی پسندیده نیست. مردم به اندازه کافی باهوش هستند و اطلاعات را به دست می‌آورند. شاید بتوان یک عده یا همه را به صورت موقت فریب داد، اما دیگر نمی‌شود همه را به صورت دائمی فریب داد. رفتار‌هایی که شد دور از شأن فوتبال ایران و باشگاه فولاد و بازی جوانمردانه بود.

مدیرعامل باشگاه پیکان افزود: به شرف بختیاری زاده درود می‌فرستم که صادقانه صحبت کرد. این رفتار‌ها در حد فوتبال خوزستان نبود. اگر فولادی‌ها تمرکزشان را روی بازی می‌گذاشتند، می‌توانستند به کسب نتیجه امیدوار باشند. ما تیم جوان و کم هزینه‌ای هستیم و برای بازی با فولاد ۴ بازیکنمان را در اختیار نداشتیم. ۲ بازیکن ما محروم بودند و ۲ بازیکن دیگر هم سرما خوردند و به بازی نرسیدند. روز گذشته برای نخستین بار در لیگ برتر یک بازیکن دهه هشتادی در ترکیب گذاشتیم و به سامان فلاح زاده بازی دادیم که مقابل آن همه ستاره فولاد بازی کرد.

او عنوان کرد: ظهر روز گذشته متوجه اتفاقاتی که رخ داده بود شدم. با مدیرروستا تماس گرفتم و از او خواستم نزد ناظر بازی برود و بگوید که چه اتفاقی افتاده است. مدیرروستا و تارتار باورشان نمی‌شد که عرض زمین را تا این اندازه افزایش داده اند. این قدر عرض زمین بیشتر شده بود که تنها یک متر فضا تا پیست باقی مانده بود. آن وضعیت منطقی، جوانمردانه یا استاندارد نبود. ورزشگاه شهدای فولاد استاندارد است و براساس آئین نامه اجرایی مسابقات، مشخص شده که طول و عرض زمین چند متر باید باشد.

محمدی با انتقاد از رفتار مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: هنگام مدیریت آذری در ذوب آهن مربی این تیم بودم و برای او احترام بسیار زیادی قائلم، اما از او انتظار بیشتری داشتم. مصاحبه آذری پس از بازی جالب بود، زیرا گفت که به خاطر بارندگی قبل از بازی آب جمع شده بود و به خاطر بازی‌های آسیایی عرض زمین زیاد شده است. او در آخر هم گفته بود که اتفاقات بازی با پیکان مشکوک بود، اما سوال من این است که اگر این کار‌ها با هماهنگی انجام شده، چرا مشکوک است و اگر قانونی بود چرا ناظر بازی دستور داد زمین را به حالت اولیه برگردانند؟ جدا از این مسائل، همه این اتفاقات باید در بازی با تیم ما رخ دهد که یک پرتاب کننده اوت داریم؟ این کار‌ها با روح بازی جوانمردانه تناقض دارد.

مدیرعامل باشگاه پیکان در واکنش به عدم خوش و بش کادرفنی فولاد با مربیان پیکان قبل از بازی گفت: برای کادرفنی فولاد احترام قائلم، اما در فوتبال ما رسم است که پیش از شروع بازی، نیمکت تیم میزبان به رسم ادب به سمت نیمکت تیم میهمان می‌رود و به آن‌ها خوش آمدگویی می‌کند و این اتفاق در تمام بازی‌های خارج از خانه ما رخ داده است. این کار به رسم ادب و عرفی است که در ایران وجود دارد. شاید بهتر باشد که اصلا خوش و بشی در کار نباشد و مربیان پس از بازی به هم خسته نباشید بگویند، اما در فوتبال ما این رسم وجود دارد. البته ما هم انتظاری نداریم.


بیشتر بخوانید:


محمدی در ادامه گفت: این که گفته می‌شود در تمام بازی‌های خارج از خانه ما، نیمکت تیم‌های حریف به سمت نیمکت پیکان نیامدند را توهین به باشگاه پیکان تلقی می‌کنم. البته به خاطر اتفاقات روز گذشته، با وجود احترامی که برای باشگاه فولاد و آذری قائلم، قطعا به کمیته اخلاق شکایت می‌کنیم و مستندات و مدارک کافی هم داریم. بختیاری زاده هم اشاره کرد که ۱۲ شب تا ۴ صبح، ۵۰ کارگر به ورزشگاه بردند که عرض زمین را زیاد کنند. نمی‌دانم چرا کنار زمین را هم به باتلاق تبدیل کرده بودند. این صحنه‌ها را چطور می‌توانند توجیه کنند؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیاری
۱۶:۳۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
تا بحال خیال می کردیم باشگاه لنگپولیس دنبال کار ناجوانمردانه و خلاف اخلاق جهت بردن مسابقه می باشند .

ولی فوتبال کثیف و ناجوانمردانه در باشگاه فزهنگی و ورزشی فولاد اهواز نیز وجود دارد .
آخرین اخبار