استاندار بوشهر گفت: صنایع کوچک با سرمایه گذاری کم می‌توانند ضمن ایجاد ارزش افزوده و استفاده از مواد اولیه‌ای که در استان وجود دارد، نقش موثری در اشتغالزایی ایفا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در مراسم افتتاح دو طرح تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با قدردانی از کارآفرینان بیان کرد: طرح نخست، طرح توسعه یکی از شرکت‌های صنعتی در زمینه گرانول بود که این طرح برای شش نفر شغل ایجاد کرده است.

صنایع کوچک راهکاری برای ایجاد شغل با سرمایه‌گذاری کم

او ادامه داد: طرح دیگر نیز در زمینه الکل، محلول ضدعفونی و ماسک بود که مردم اکنون برای رعایت اصول بهداشتی به آن نیاز دارند. این طرح توانسته است برای ۱۶ نفر شغل فراهم سازد.


بیشتر بخوانید


استاندار بوشهر افزود: این طرح‌ها با ۱۰ میلیارد تومان  سرمایه‌گذاری که در حوزه صنعت هزینه بالایی نیست، توانسته‌اند  ۲۲ شغل به وجود آورند.

گراوند با اشاره به نقش صنایع کوچک در توسعه اشتغال، عنوان کرد: صنایع کوچک با سرمایه گذاری کم می‌توانند نقش موثری در اشتغالزایی ایفا کنند. این واحدها هم مواد اولیه‌شان در استان وجود دارد، هم آلاینده نیستند، هم اشتغال و ارزش افزوده بالایی دارند.

صنایع کوچک راهکاری برای ایجاد شغل با سرمایه‌گذاری کم

او عنوان کرد:حوزه صنعت و معدن، شهرک‌های صنعتی و حوزه معاونت اقتصادی استانداری باید دست به دست هم بدهند و با دعوت از کارآفرینان به ویژه کارآفرینان بومی صنایع کوچک را گسترش دهند. همین طرح‌هایی را که امروز افتتاح شدند کارآفرینان بومی راه‌اندازی کرده‌اند.

صنایع کوچک راهکاری برای ایجاد شغل با سرمایه‌گذاری کم

امروز با حضور استاندار، افزون بر آغاز اجرای طرح آب شیرین کن شماره ۴ بوشهر، دو واحد تولیدی در شهرستان بوشهر به بهره برداری رسید.

همچنین یک طرح برق رسانی در شهرستان بوشهر افتتاح و یک طرح نیز عملیات اجرایی‌اش آغاز شد.

ابتدا کلیدخانه پست ۱۳۲ کیلوولت در منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر با ۵۰ میلیارد ریال افتتاح و سپس عملیات اجرایی افزایش ظرفیت ترانس ۲۳۰ به ۱۳۲ کیلوولت پست ۴۰۰ کیلووات چغادک با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان آغاز شد.

ساختمان بخشداری جدید التاسیس چغادک هم با حضور استاندار و معاونان و شماری از مدیران افتتاح شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.