تهیه کتاب فلور و کتاب کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در جهت بررسی طرح‌های پژوهشی منابع طبیعی استان اقداماتی صورت گرفته است که از جمله آن اقدامات می‌توان به تهیه کتب تخصصی در حوزه منابع طبیعی اشاره کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمد محمدی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در نشست بررسی طرح‌های پژوهشی منابع طبیعی در حوزه‌های جنگل، مرتع، آبخیزداری و گیاهپزشکی اظهار داشت: در جهت بررسی طرح‌های پژوهشی منابع طبیعی استان اقداماتی صورت گرفته است که از جمله آن اقدامات می‌توان به تهیه کتب تخصصی در حوزه منابع طبیعی اشاره کرد.

او افزود: تهیه کتاب فلور استان و کتاب کشت گیاهان دارویی استان از جمله اقدامات انجام شده از سوی مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در استان است.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: همچنین طرح تحقیقاتی انتخاب گونه نخبه صنوبر جهت افزایش تولید بیشتر در مزارع زراعت چوب از طرح‌های پیشنهادی این اداره کل جهت انجام مراحل پژوهشی و تحقیقاتی است.

او ادامه داد: در این راستا مراکز تحقیقاتی طرح‌هایی را برای ایجاد رویشگاه منحصر به فرد مرزه کلاری و در بخش تحقیقات آبخیزداری مکانیابی سد زیرزمینی با استفاده از روش‌های بولین، فازی و سلسه مراتبی به این اداره کل پیشنهاد داده اند.

محمدی گفت: طرح پژوهشی بررسی نقش تغذیه در احیای گونه‌های بلوط رو به زوال در سطح استان از جمله طرح‌های خاتمه یافته است و همچنین طرح پژوهشی توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار با استفاده از سامانه‌های سطوح آبگیر باران از طرح‌های ثبت شده در سامانه سمات برای اجرا با همکاری مراکز پژوهشی و تحقیقاتی است.

او افزود: طرح‌های بررسی کارآمدی استفاده از طعمه خواران طبیعی در کنترل و یا کاهش آسیب ناشی از آفت جوانه خوار بلوط در منطقه مشایخ شهرستان کیار، شناسایی و تنوع ملخ‌های جنگل‌ها و مراتع استان چهارمحال و بختیاری و پایش روند پدیده خشکیدگی در جنگل‌های استان نیز از جمله طرح‌های تحقیقاتی در حال اجرا در حوزه منابع طبیعی استان هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.