مدیرکل پست سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر نخستین محموله مرسولات پستی این استان توسط خطوط ریلی به تهران ارسال شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، هدایت الله کرد  مدیرکل پست سیستان و بلوچستان اظهارداشت: از زمان تاسیس پست سیستان و بلوچستان مرسولات پستی همواره به صورت زمینی و سپس به صورت هوایی ارسال می‌شده که با شیوع ویروس کرونا و کوچک شدن پروازها این امر تنها به صورت زمینی انجام می‌شود.

او  گفت: هر روز یک کامیون به سمت بم و یک کامیون به سمت بیرجند حرکت می‌کردند تا مرسولات پستی را به کرمان و تهران ارسال کنند.

مدیرکل پست سیستان و بلوچستان افزود: بر همین اساس مذاکرات طولانی مدت با راه آهن جنوب شرق صورت گرفت و مقرر شد تا هر روز یک واگن مخصوص حمل و نقل مرسولات پستی به واگن‌های قطار به عنوان واگن پست اضافه شود تا تمامی مرسولات پستی را به کرمان، یزد و تهران ارسال کند.

او بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون بخشی از مرسولات پستی از تهران به زاهدان از طریق ریل انجام می‌شد که این امر همزمان با آغاز دهه مبارک فجر به صورت دوطرفه انجام می‌شود.

کرد ادامه داد: امیدواریم این امر باعث استفاده بهینه از سرمایه‌های ملی، کاهش هزینه‌ها و حفظ سلامت مرسولات هم استانی‌ها شود.

او  گفت: ارسال مرسولات پستی از طریق ریل زمان را حدود ۲۴ ساعت کاهش می‌دهد که این امر اقدام بسیار خوبی در زمینه مرسولات پستی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار