بایدن در کاخ سفید میزبان سناتور‌های جمهوری‌خواه خواهد بود

رئیس‌جمهور آمریکا برای بحث درباره بسته حمایتی ویژه کرونا، با گروهی از سناتور‌های جمهوری‌خواه دیدار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز دوشنبه با گروهی از سناتور‌های جمهوری‌خواه برای بررسی بحران شیوع کرونا ملاقات خواهد کرد.

سناتور‌های جمهوری‌خواه روز یکشنبه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: ما از پاسخ سریع رئیس جمهور به نامه خود قدردانی می‌کنیم و خوشحالیم که فردا بعد از ظهر دعوت وی به کاخ سفید را برای گفتگو در مورد مسیر پیش رو برای ششمین بسته کمکی کرونا پذیرفته ایم.

سناتور سوزان کالینز، لیزا مورکوفسکی، بیل کسیدی، میت رامنی، راب پورتمن، شلی مور کاپیتو، تاد یانگ، جری موران، مایک رواندز و تام تسلیس از سناتوهای جمهوری‌خواه هستند که روز دوشنبه با بایدن در کاخ سفید دیدار می‌کنند.

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی جدید کاخ سفید، روز یکشنبه اعلام کرد بایدن با سناتور کالینز گفتگو داشته و ۹ سناتور جمهوری‌خواه دیگر را برای مذاکره در خصوص بحران کرونا و بسته حمایتی ویژه آن به کاخ سفید دعوت کرده است. سناتور‌های جمهوری‌خواه پیش از این چارچوب بسته حمایتی کرونا را مشخص کردند که تقریبا از برنامه ۱.۹ تریلیون دلاری ارائه شده از سوی رئیس جمهور آمریکا کمتر است.

نظر جمهوری‌خواهان بر ارائه چک ۱۰۰ دلاری است در حالی که دموکرات‌های تلاش می‌کنند پرداخت چک هزار و ۴۰۰ دلاری را به تصویب برسانند. طرح جمهوری‌خواهان همچنین بودجه بیشتری برای واکسیناسیون و پرداخت بیمه بیکاری در نظر می‌گیرد و مواردی مانند کمک تغذیه‌ای، کمک به مشاغل کوچک و کمک مالی برای مدارس و مراقبت از کودکان را شامل می‌شود. جمهوری‌خواهان در حالی این هفته به دیدار بایدن در کاخ سفید می‌روند، که به نظر می‌رسد دموکرات‌ها برای تصویب نهایی بسته خود طی همین هفته آمادگی دارند.

آمریکا با داشتن بیش از ۲۴ میلیون مبتلا به کرونا با بحرانی بی‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کند. بحرانی که تبعات انسانی آن از لحاظ بیکاری و رکورد اقتصادی فاجعه بار توصیف می‌شود.

انتهای پیام/ پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
reza
۱۲:۰۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
این روزهای آمریکای رو به افول و ورشکسته ی ایالات منفرده آمریکا کشوری که هنوز هم در کشورمان ایران عزیز سینه چاکانی سرسپرده و منورالفکر غرب زده دارد که کلید حل تمام مشکلات ایران عزیز را دست دراز کردن بسوی اروپا و آمریکا میدانند و از جوانان نخبه و اساتید دانشگاهی متعهدومسئول غافلند..................
آخرین اخبار