ماجرای فردی که با لباس روحانیت برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اعلام آمادگی کرد چه بود؟

مدیرسلامت و امداد حوزه‌های علمیه درباره مصاحبه فردی که با لباس روحانیت برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اعلام آمادگی کرد، توضیحاتی داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، ثبت نام از کاندیداهای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی به پایان رسید که افرادی خارج از فضای این رشته هم نامزد شده‌اند.

ماجرا از جایی شروع شد که فدراسیون جهانی فوتبال برای اصلاح اساسنامه فدراسیون ایران پافشاری زیادی کرد؛ فیفا در این خصوص اصرار داشت که انتخابات کاملا مجزا از اتفاقات دولتی و به صورت کاملا آزادانه برگزار شود و هر فردی که فکر می‌کند شایستگی ریاست فوتبال ایران را دارد، در این انتخابات شرکت کند. در چنین فضایی با توجه به این که حتی آیتم داشتن مدرک تحصیلی بالای لیسانس هم حذف شده،  اشخاص متقاوتی در این فضای رقابتی وارد شدند.

یکی از این اشخاص فردی با لباس روحانیت بود که  نامش بر سر زبان‌ها افتاد. زمانی که خبرنگاران  با این فرد گفت‌وگویی داشتند  او این طور خود را معرفی کرد: بنده ستار عبدی‌پور از استان البرز هستم و برای ریاست فدراسیون ثبت نام کردم.

حجت الاسلام پناهی، مدیر سلامت و امداد حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به حاشیه چند روز گذشته در خصوص مصاحبه این فرد که با لباس روحانیت برای نامزدی فدراسیون فوتبال اعلام آمادگی کرده بود، گفت: مصاحبه این فرد چند روز پیش در فضای مجازی بازتاب‌های مختلفی داشت که این مسئله برای ما نیز جای سوال داشت.

او  افزود: پس از پیگیری‌های به عمل آمده و رایزنی با مسئولان بخش‌های مختلف حوزه و فدراسیون فوتبال مشخص شد که این فرد پرونده فعال تحصیلی در حوزه علمیه ندارد و از جایی که اساسا چنین مسئله‌ای برای ما نیز مهم بود پیگیری‌هایی از مسئولان فدراسیون فوتبال انجام شد.

مدیر سلامت و امداد حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: در نتیجه این پیگیری از حجت الاسلام علیپور رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مشخص شد که نامبرده اصلا ثبت نامی در محل فدراسیون هم انجام نداده است و صرفا با یک مصاحبه در نزدیکی درب فدراسیون ،محل را ترک کرده است.

او با ذکر این مطلب که این اعلام حضور و این مسئله هیچ ارتباطی به حوزه علمیه ندارد، تصریح کرد: حضور طلاب در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی همیشه مایه خرسندی است، ولی شأن روحانیت و سیاست‌های کلی ورزش در حوزه که از تاکیدات مراجع معظم و علما و مدیریت حوزه نیز منشا می‌گیرد، تاکید دارد که این حضور ورزشی بیشتر در حوزه سلامت عمومی و ورزش همگانی باشد و اگر در حوزه حرفه‌ای نیز فعالیتی صورت می‌گیرد با رعایت شان روحانیت و با در نظر گرفتن شرایط درسی ، تهذیبی و تبلیغی باشد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار