در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پویش کودکان سایبری آغاز شد/ راه اندازی صفحه ویژه کودک در سایت پلیس فتا

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا از آغاز پویش کودکان سایبری خبر داد.

سرهنگ علی محمد رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کودکان امروز در دنیای متفاوت زندگی می‌کنند؛ سرگرمی ها، آموزش، روابط اجتماعی و نیز شیوه‌های اجتماعی شدن آن‌ها تحت تأثیر دگرگونی‌های ناشی از پیشرفت و فراگیر شدن تکنولوژی‌های نوین ارتباطی شکل خاص و منحصر به فردی به خود گرفته است.

وی افزود: دسترسی وسیع و ساده کودکان به اینترنت و در عین حال وجود خطرات اجتناب ناپذیردر این پهنه گسترده، در خصوص اقدامات حقوقی صورت گرفته برای جلوگیری از ورود کودکان در دنیای مجازی و اقدامات قانونی لازم برای حفاظت آن‌ها پرسش‌هایی را پدید آورده است.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: بروز بیماری کرونا در سطح جامعه موجب شده استفاده کودکان از فضای مجازی به دلایل مختلف ازجمله سرگرمی و بازی، دیدن پویا نمایی، ارتباط با همسالان خود در فامیل و دوستان خانوادگی، آموزش مجازی کلاس‌های رسمی و غیررسمی افزایش پیدا کند.

وی افزود: این در حالی است که کافی نبودن آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی و راهکار‌های درست و ایمن خسارات مادی و معنوی بعضاً جبران ناپذیر برای کودکان به همراه داشته است که نیاز به پیش بینی و پیشگیری فوری با این موضوع را برای پلیس فتا دارد. همچنین ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح استفاده دانش آموزان از فضای مجازی، هدف اصلی اجرای این پویش است و در ادامه با اجرای این طرح در فضای مجازی کشور، نتایجی که برای آن برنامه ریزی انجام شده؛ متصور است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری ازجرایم سایبری پلیس فتا ناجا ادامه داد: ارتقاء سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و مؤثر از فضای مجازی در خانواده‌ها و راهکار‌های اثربخش برای ایمن سازی فرزندان در این فضا به منظور بهره مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرائم سایبری در کشور، نتایجی خواهند بود که در‌ اجرای این پویش به ثمر خواهند نشست.

پویش کودکان سایبری آغاز شد/ راه اندازی صفحه ویژه کودک در سایت پلیس فتا

وی افزود: در این طرح به افزایش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سایبری، کرونا و آموزش مجازی، موضوعات مرتبط با کودکان جهت اجرای پویش مردمی در طول پویش در قالب انتشار محتوا‌های آموزشی در رسانه‌های نوین، حضور در رسانه ملی، انتشار هشدار‌های پلیسی در وب سایت پلیس فتا و خبرگزاری‌های کشور پرداخته خواهد شد.

سرهنگ رجبی اظهار کرد: در این طرح به موضوعات کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتال والدین و کودکان، اصول والدگری در فضای مجازی، کودکان و ایمنی در آموزش مجازی، پیشگیری از آسیب‌های جسمی، اعتقادی، فکری، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی فضای مجازی نیز پرداخته خواهد شد.

وی افزود: این طرح از روز ۱۳ بهمن ماه امسال به مدت هفت روز در بستر‌های یاد شده در طرح با مشارکت رده‌های تابعه پلیس فتا ناجا اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: در اجرای این طرح برای هر روز به یک موضوع آن هم به صورت ویژه پرداخته خواهد شد و محتوای مرتبط در سطح بستر‌های اعلامی انتشار خواهد یافت و فعالیت‌های مربوطه انجام خواهد گرفت.

پویش کودکان سایبری آغاز شد/ راه اندازی صفحه ویژه کودک در سایت پلیس فتا

وی افزود: برای این طرح در روز اول با محوریت کودکان سایبری، کرونا و آموزش مجازی، روز دوم با محوریت کودکان سایبری، مسئولیت اجتماعی، روز سوم با محوریت کودکان سایبری، اعتیاد اینترنتی، روز چهارم با محوریت کودکان سایبری، خشونت سایبری، روز پنجم با محوریت والدگری در فضای مجازی، روز ششم با محوریت کودکان کارسایبری و سرانجام روز هفتم هم با محوریت کودکان سایبری، پلیس فتا حامی کودکان در فضای مجازی اقداماتی برنامه ریزی شده است.

سرهنگ رجبی با اشاره به اقدامات پس از اجرای پویش کودکان سایبری، بیان داشت: جلب مشارکت نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و عمومی برای مشارکت در پویش، اقدام مشترک پلیس فتا استان‌ها در تعامل با مقامات استانی و جلب تعامل نهاد‌ها برای مشارکت، جلب مشارکت رسانه‌های خبری و نشانگاه‌های پرمخاطب فضای مجازی، تولید ۳۰ محتوای رسانه‌ای استاندارد برای پویش برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی، برنامه ریزی برای حضور در رسانه ملی و رسانه‌های استانی از عمده اقدامات در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح است.

وی با بیان برگزاری کلاس‌های مجازی آموزش همگانی در این پویش، افزود: راه اندازی صفحه ویژه کودک در سایت پلیس فتا نیز در این رابطه انجام خواهد شد.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در این رابطه کمک حامیان برای انتشار محتوای‌های مرتبط با پویش در بستر‌ها و ظرفیت‌های تحت اختیار در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی، تولید محتوای مرتبط با اهداف پویش نقش به سزایی در اجرای این طرح خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار