رئیس اداره دیابت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۱۱ درصد افراد بالای ۲۵ سال دارای دیابت نوع دو هستند

مهدوی گفت: در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا بیماران دیابتی نباید به هیچ عنوان داروی خود را ترک کنند و به طور مرتب با پزشک معالج خود باید در ارتباط باشند.

علیرضا مهدوی رییس اداره دیابت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تولید انسولین قلمی و آنالوگ درکشوراظهار کرد: در حال حاضر دو شرکت داخلی کار تولید و توزیع انسولین قلمی را در کشور برعهده دارند و این انسولین‌ها در داروخانه‌های منتخب سراسر کشور توزیع می‌شوند.

او ادامه داد: در حال حاضر توزیع انسولین در داروخانه‌ها دچار مشکلاتی است و همین موضوع باعث شده تا احتمالا کمبود‌هایی توسط بیماران احساس شود. معتقدم که توزیع انسولین در داروخانه‌ها بهتر از گذشته مدیریت شود تا بیماران در چنین اوضاع کرونایی دچار مشکل خاصی در تهیه انسولین مورد نیاز خود نشوند.

رئیس اداره دیابت وزارت بهداشت بیان کرد: بر اساس دستور العمل کووید۱۹ بیماران باید کم‌تر در سطح شهر تردد داشته باشند و ایمن افراد داروی مورد نیاز خود را تا حدی ذخیره کنند تا در صورت بروز موارد پیک بیماری کرونا لازم نبوده جهت تهیه داروی خود به دکتر یا داروخانه مراجعه کنند.

مهدوی گفت: در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا بیماران دیابتی نباید به هیچ عنوان داروی خود را ترک کنند و به طور مرتب با پزشک معالج خود باید در ارتباط باشند.

او افزود: براساس آخرین گزارش‌های دریافتی ۱۱ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال دارای دیابت نوع دو در کشور هستند و کم‌تر از پنج درصداز افراد زیر ۲۵ سال دارای دیابت تیپ یک هستند که باید به طور جدی مراقب بیماری خود باشند.


بیشتربخوانید

کشف راه حلی برای درمان دیابت بدون نیاز به انسولین


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار