عملیات بذركاری در سطح ۷۰۰ هکتار از ارتفاعات موسوم به آنتن کورده شهرستان لارستان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود لادنی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان گفت: این عملیات به منظور تقویت و بهبود پوشش گیاهی اجرا و با استفاده از بذر گیاه آنغوزه و بادام کوهی ۷۰۰ هکتار از عرصه های طبیعی این منطقه احیاء شد.

او، با اشاره به همکاری بهره برداران در توسعه مناطق و رویشگاههای جنگلی بیان کرد: حفظ و صیانت از منابع طبیعی و نیز جلوگیری از فرسایش خاک در مناطق شیب‌دار و حساس از جمله اهداف اجرای عملیات بذر کاری است.

لادنی، تصریح کرد: این اقدام با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و در بخش‌هايی كه پوشش گياهی كمتری در آن به چشم می‌خورد انجام شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، با اشاره به اهمیت کاشت بذر گیاهان کمیاب و در معرض انقراض  عرصه های مرتعی و جنگلی لارستان ادامه داد: با بارندگی‌های مناسب و همکاری دامداران و مجریان طرح‌های مرتع‌داری در حفاظت و قرق مناطق بذرکاری شده این عملیات با موفقیت به انجام برسد.

او، با تاکید بر حفاظت از عرصه های طبیعی با اجرای طرح‌های مختلف از جمله بذرکاری افزود‌: اجرای عملیات بذرکاری و کپه کاری می تواند با بهبود ، اصلاح و تقویت مراتع ، از هدر رفت آب ، فرسایش خاک و افزایش رسوب جلوگیری کند.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار