نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان:

نظام دینی و مردم سالاری رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

آیت الله عباسعلی سلیمانی گفت: نظام دینی و مردم سالاری به رهبری امام راحل رمز پیروزی انقلاب اسلامی و عامل فروپاشی نظام سلطنتی پهلوی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان، امروز در نشست خبری و گفتگوی صمیمانه با خبرنگاران کاشان ضمن تبریک ولادت کوثر قرآن، حبیبه پیامبر (ص) و سیده زنان عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها و گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر گفت: یکی از آفت‌های ما در جامعه این است که مدیران در تمام سطوح از شهرستان حتی تا رده ریاست جمهوری کاخ شخصیتی خود را بر بنیان تخریب دیگری قرار می‌دهند.

او، با تاکید بر اینکه نباید مدیری ضعف مدیریت اجرایی خود را بر تخریب شخصیت مدیر قبلی خود بناکند گفت: متاسفانه بعضی مسئولان با این بهانه‌ها و دو نوع فرافکنی تاریخ گذشته و فرافکنی منطقه‌ای ضعف مدیریت اجرایی خود را پنهان می‌کنند.

آیت‌الله سلیمانی، در مورد آسیب‌شناسی مدیریت اجرایی در تمام سطوح شهرستانی، استانی و ملی گفت: هر مدیریتی با ارزیابی توانایی‌های خود باید ببیند تا چه اندازه خدمات خوب و موثری را به مردم ارائه کند و ضعف خود را به گردن دیگران نیندازد.

او، تصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند ۷۰ درصد مشکلات معیشتی از ضعف مدیریت اجرایی و ۳۰ درصد آن ناشی از تحریم‌ها است.

امام جمعه کاشان، در بخش دیگری از سخنان خود بازگشت دین به حکومت و کشورداری، استبدادستیزی، استکبارستیزی را از دستاورد‌های انقلاب اسلامی، دانست و گفت: شهادت طلبی، مقاومت و ایثار در مقابله با دشمن نیز از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

او، بازگشت دین به حیات اجتماعی و فردی بشر، حکومت و کشور داری را مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: باید بررسی کرد چرا بعضی شعار‌ها و آرمان‌های انقلاب محقق نشده و راهکار عملیاتی شدن آن چیست.

به گفته او، درراستای تحقق این مهم مقام معظم رهبری کمیسیون اندیشه ورزی را افزون بر دیگر کمیسیون‌های شش گانه در مجلس خبرگان ایجاد کرد تا دلایل و موانع عدم تحقق بعضی از شعار‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در جامعه بررسی و راهکار‌های آن ارایه شود.
امام جمعه کاشان، تصریح‌کرد: مقام معظم رهبری بعد از گذشت سال‌ها با دادن این ماموریت به اعضای مجلس خبرگان با تشکیل گروه اندیشه‌ورز این مسأله را خواستارشد که شعار‌های محوری انقلاب تا چه میزان عملیاتی شده و علت و عوامل عملیاتی‌نشدن بعضی محور‌های دیگر و از جمله پررنگ نبودن عدالت اجتماعی در مقام عمل و اجرا در این مدت چه چیزی است.

او، دشمنی دشمنان در طول این ۴۰ سال، درگیری‌های عوامل مزدور یا سرسپرده‌ای مثل صدام در وقوع هشت سال جنگ تحمیلی، وقوع بلایای طبیعی و فعالیت‌های دنیای استکبار که حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شمشیر را از رو کشید از جمله عوامل دخیل در کم‌رنگ شدن یا عدم تحقق بعضی آرمان‌ها و شعار‌های انقلابی دانست.

امام جمعه کاشان، همچنین انتقال این دستاورد‌ها به نسل جوان در گام دوم انقلاب را خواستار شد و گفت: نظام دینی و مردم سالاری به رهبری امام راحل رمز پیروزی انقلاب اسلامی و عامل فروپاشی نظام سلطنتی پهلوی مورد حمایت ابرقدرت‌های شرق و غرب شد.
آیت‌الله سلیمانی، اذعان داشت: اعتنا نکردن حکومت پهلوی، دل بستن و دل خوش کردن به قدرت بیگانه ضعف سلطنت آن‌ها بود که امام امت با استفاده از همین نقطه ضعف آنها، پشتوانه مردمی و تحقق اسباب الهی از مجرای طبیعی آن موفق به پیروزی انقلاب اسلامی شد.
او، اظهارداشت: قدرت بی بدیل مردم تبدیل به سیل بنیان کن پهلوی شد و توانست انقلاب اسلامی را به رهبری امام خمینی (ره) در برابر استکبار سامان دهد و تثبیت کند.
به گفته او، امروز نیز مردم با همان بصیرت و آگاهی، مقاومت و شهادت طلبی به رهبری، ولی فقیه مقابل دشمنان ایستاده‌اند.

امام جمعه کاشان، افزود: حلقه اتصال رهبری و مردم در ایران و انقلاب اسلامی پیوندی نیک جدا از پیوند‌های حزبی و سیاسی پیوندی مکتبی و اعتقادی با امام به عنوان نایب امام معصوم و در پایگاه مرجعیت موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد، چون مردم اعتقاد داشتند که کلام و پیام امام پیام و دستور امام معصوم است.

آیت‌الله سلیمانی، یادآورشد: قدرت مردم با این حلقه اتصال دین و دیانت و اعتقاد چهار دهه است که انقلاب را به سلامت از توطیه‌ها عبور داده و با تداوم بصیرت و اتحاد آن‌ها در خط ولایت فقیه در ادامه راه نیز ضمن خنثی‌سازی مکر دشمنان برای ایجاد فاصله بین مردم و رهبری این مسیر را طی خواهد کرد.

علیرضا کاشانی‌نژاد، مسئول ستاد نمازجمعه شهرستان کاشان نیز در پایان جلسه با تاکید بر اینکه خبرنگاران سفیران دانایی و روایت‌گران صادق هستند گفت: خبرنگاران نقش بی‌بدیلی در افزایش سطح آگاهی، امید، نشاط اجتماعی و بالندگی در جامعه دارند.

او، با اشاره به بحث منطقه‌ای ایمه جمعه با حضور آیت‌الله سلیمانی در کاشان افزود: با این افزایش وظیفه کار دفتر امام جمعه کاشان و شخص ایشان در اتحاد و انسجام ایمه جمعه منطقه شمال استان اصفهان افزایش یافته‌است.
به گفته او، ۱۷ امام جمعه منطقه شمال استان اصفهان شورای سیاست‌گذاری ایمه جمعه این منطقه را به راس کاشان تشکیل می‌دهند.
کاشانی‌نژاد، از برگزاری نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان به صورت منطقه‌ای خبرداد و افزود: این نشست با حضور فرمانداران، شهرداران، روسای اطلاعات، اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۱۷ ائمه جمعه منطقه شمال استان اصفهان فردا ۱۴ بهمن در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.