جوانان در تیررس کرونای جهش یافته

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: کرونای جهش یافته علاوه بر گروه سنی بالا، در گروه سنی زیر ۲۰ سال هم در حال افزایش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه همه در معرض خطر تغییرات کرونای جهش یافته هستند، گفت: آمار درگیری افراد جوان به کرونای جهش یافته در خراسان جنوبی در مقایسه با قبل به ۲ برابر افزایش یافته است.

او با بیان اینکه موارد بستری در استان با شیب ملایم در حال کاهش است افزود: میزان مرگ و میر با یک شیب ملایم در حال افزایش است و این موضوع به دلیل دیر مراجعه کردن افراد است.

مهدی زاده با بیان اینکه از ۲۲ تا ۲۸ دی امسال، ۱۱۶ بازدید از ادارات استان انجام شده است عنوان کرد: در این بازدیدها، درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مراجعین ۹۷ و کارکنان ۹۲ درصد ارزیابی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به بازدید از ۲ هزار و ۶۱۰ صنف نیز در این مدت اشاره کرد و بیان کرد: ۹۵ درصد از کسبه، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و ۹۴.۵ درصد از مراجعین هم از ماسک استفاده کرده اند.

او با اشاره به اینکه ۳۲ مرکز نمونه گیری تست کرونا در استان وجود دارد اظهار کرد: در مدارس استان هم باتوجه به بازگشایی، ۹۰ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی در ۱۸ آیتم رعایت می‌شود.

ملانوری استاندار خراسان جنوبی هم با بیان اینکه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاثیر چشمگیری در کاهش شیوع و ابتلا به کرونا داشته است گفت: کنترل ترددها، پای کار بودن نیرو‌های بهداشت و درمان و تلاش دولت در فراهم کردن تجهیزات از دیگر عوامل کاهش آمار کرونا در استان است.

او با اشاره به اینکه همراهی مردم در استان جدی است افزود: با وجود اینکه اصناف و تولیدکنندگان ما در این مدت ضرر‌های بسیاری دیده اند، اما همراهی و کمک خوبی داشته اند.


بیشتر بخوانید


ملانوری با بیان اینکه علت اصلی ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی، همچنان تجمعات و در رأس آن دورهمی‌ها است گفت: با توجه به ایام پیش رو باید متناسب با هر مراسم، وضعیت کنترل شود تا به مردم خسارتی وارد نشود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در عید نوروز امسال هیچ گونه تفرجگاهی در اختیار مردم قرار نخواهد گرفت اظهار کرد: مردم تا می‌توانند جز برای موارد ضرور سفر نکنند تا شاهد افزایش آمار‌های کرونا نباشیم.

او به محدودیت‌های شبانه در مناطق زرد اشاره کرد و گفت: تردد از ساعت ۲۲ تا ۴ بامداد در چهار شهرستان بیرجند، طبس، قاین و زیرکوه پابرجاست.

ملانوری با اشاره به اینکه مجوز تردد در ساعات محدودیت باتوجه به تغییر وضعیت رنگ شهرستان‌ها تغییر پیدا کرده است افزود: مجوز‌های صادر شده تا پایان بهمن ماه مهلت دارد و از آن پس، ادارات، صنایع و مشاغل موردنیاز با ارائه درخواست به فرمانداری‌ها و تایید مجوز، اجازه تردد خواهند داشت.

استاندار خراسان جنوبی به فعالیت ادارات باتوجه به دورکاری نیز اشاره کرد و تصریح کرد: فعالیت ادارات حتی در مناطق آبی همچنان با وضعیت قبل ادامه خواهد داشت و تا اول هفته آینده برای آن تصمیم گیری می‌شود.

او با بیان اینکه هم اکنون خراسان جنوبی وضعیت نسبتا خوبی در خصوص کرونا پیدا کرده است گفت: عادی انگاری نباید متوجه این موضوع شود و مردم فکر کنند با تغییر رنگ شهرستان‌ها به آبی یا زرد، کرونا به پایان رسیده است.

ملانوری همچنین پیام تشکر رئیس جمهور از همراهی خوب مردم استان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به مردم خراسان جنوبی رساند.

خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم گفت: تجمعات در آرامستان‌ها نیازمند نظارت و کنترل است و برای این موضوع باید تیم‌هایی برای تذکر تشکیل شود.

عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز گفت: تا کنون ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از تسهیلات سامانه کارا پرداخت شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.