رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت در صدور رایزن بازرگانی تجدید نظر کند

اکبری گفت: دولت به جای صدور رایزن بازرگانی، از تجار با تجربه در راستای شناسایی بازار‌های هدف استفاده کند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبری رئیس کمیسیون صنایع مجلس در شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: استاندار‌ها باید تصمیم گیری‌های خود را قوی‌تر بکنند و منتظر  اخبار تهران نباشند و خود  برای رفع مشکلات تصمیم گیری کنند.

وی افزود: مسئولی که در تهران مستقر است بر وضعیت استان‌ها به اندازه فرد استاندار اشراف ندارد و نمی‌تواند در تصمیم گیری‌ها آنطور که باید اقدام کند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد: پیشنهاد ما این است که به جای رایزن‌های اقتصادی از تجار با تجربه استفاده کنیم چرا که رایزنان بازرگانی ایرانی آن طور که باید نتوانسته اند عمل کنند.

اکبری ادامه داد: رایزن بازرگانی برای دولت هزینه دارد و وظایف اصلی خود را نمی‌تواند به خوبی انجام دهد همچنین چهره سفارت ایران در کشور مورد نظر را نیز کم ارزش می‌کند.

وی تصریح کرد: دولت با استفاده از تجار با تجربه در راستای شناسایی بازار‌های جهانی ضمن کاهش هزینه‌های خود می‌تواند در این امر بسیار موفق عمل کند.

رئیس کمیسیون صنایع ابراز کرد: این پیشنهاد از سوی مجلس به قوه قضاییه داده شد تا نوع مجازات‌های واحد‌های تولیدی تغییر کند و از این پس هیچ واحدی پلمب نشود که مورد استقبال آیت الله رئیسی نیز قرار گرفت.

اجرای ۱۳۱ مصوبه استانی در شورای گفت وگوی خوزستان

در این نشست شریعتی استاندار خوزستان در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی یک مجالی است که بخش های خصوصی به امور دولتی ها ورود پیدا کنند و در توسعه تراز های تجاری کشور گام بردارند.

وی افزود: ۵۴ جلسه شورای گفت وگو در استان خوزستان از سال ۹۴ تا آذر ۹۹ برگزار شد و ۱۳۱ مصوبه در این جلسات در زمینه های مختلف امضا و اجرایی شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: ۷۸ درصد مصوبات امضا شده، ماهیت استانی داشتند و ۲۲ درصد مابقی ماهیت ملی داشتند که اتاق بازرگانی استان خوزستان در این خصوص رضایت خاطر دارند.

شریعتی ادامه داد: هدف استانداری و بخش خصوصی خورستان این است که فعالیت و برگزاری شورای گفت وگو را در این استان افزایش بدهیم تا بخش خصوصی پر شور تر و با حداکثر قوا رو به جلو در راستای اهداف اقتصادی حرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضازاده
۰۷:۲۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
تجار فقط به فکر منافع خودشان هستند
هرگز نمی توانند با مقامات کشور هدف ارتباط برقرار کنند
وزارت خارجه و سازمان امور استخدامی هم قانونا اجازه داشتن گذرنامه سیاسی به آنها نمیدهند
سفرا هم آنها را به سفارت راه نمیدهند
قبلا هم این تجربه شکست خورده
رایزنان بازرگانی افتخاری داشتیم اما هیچ کاری نمی کردند
گویا حافظه بلند مدت دولت و مجلس کار نمیکند
شانشان اجل از آن است که با کارشناسان هم مشورت کنند
آخرین اخبار