گاز نفس روستا‌های یزد را گرم خواهد کرد

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد، از اتصال ۲۷ روستای استان به شبکه گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی اکبر میدانشاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۲۷ روستای استان یزد با قابلیت نصب بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ علمک به شبکه گاز طبیعی متصل خواهند شد.

او افزود: پروژه‌های گازرسانی استان شامل گازرسانی به روستاها، واحد‌های صنعتی از جمله کوره‌های آهک و آجرپزی، گلخانه‌ها و مجتمع کشاورزی، مراکز دامپروری و دامداری و غیره است.

میدانشاهی اظهار داشت: این پروژه با اجرای ۲۱۰ کیلومتر شبکه توزیع، ۷۵ کیلومتر شبکه تغذیه و صرف اعتباری حدود ۹۴۷ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول با اشاره به اهمیت گازرسانی به مناطق محروم و نقش ممتاز گاز طبیعی در ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، توانمندسازی ساکنین روستا‌ها و به طور کلی توسعه بخش روستایی، گازرسانی به ۲۷ روستای استان را از مهمترین برنامه‌های شرکت در دهه فجر دانست که موجب اتصال ۱۸ روستای شهرستان مهریز، ۴ روستای شهرستان میبد، ۳ روستای شهرستان تفت، یک روستای شهرستان بافق و یک روستای شهرستان خاتم به شبکه گاز طبیعی خواهد شد.

او در ادامه از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی به ۴ روستای علی آباد چهل گزی، واحد‌های صنعتی عمده و جزء و همچنین پروژه‌های ساختمانی با اعتبار یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال به عنوان دیگر برنامه‌های شرکت گاز در ایام ا... دهه فجر نام برد و بیان داشت: انجام این پروژه‌ها با اجرای بیش از ۸۰ کیلومتر متر شبکه تغذیه و ۹۵ کیلومتر شبکه توزیع، نصب ۳ ایستگاه اندازه گیری به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب، ۳ ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت ۵ هزار متر مکعب بر ساعت، یک عدد ایستگاه با ظرفیت ۴۰۰ متر مکعب بر ساعت و یک ایستگاه با ظرفیت یک هزار متر مکعب بر ساعت همراه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد  اضافه کرد: علیرغم محدودیت‌های بودجه‌ای سال‌های اخیر و جنگ اقتصادی تمام عیار، با شکل گیری اراده‌ای واحد در شرکت گاز استان یزد تلاش کردیم با گسترش شبکه‌های گازرسانی و کیفی سازی خدمات، موجبات خرسندی و امیدواری آحاد مردم استان بلاخص مناطق محروم و روستا‌های دورافتاده و همچنین صاحبان صنایع را فراهم آوریم.

انتهای پیام/و

برچسب ها: گاز طبیعی ، گازرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار