شناسایی ۳۵۰ کودک کار در گلستان/ ۲۴۱ کودک نیازمند سمعک و کاشت حلزون هستند

مدیرکل بهزیستی از شناسایی ۳۵۰ کودک کار در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید مهدی حسینی مدیرکل بهزیستی گلستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: معلولیت‌هایی مانند جسمی حرکتی، ذهنی بینایی شنوایی وروانی زیر مجموعه توانبخشی هستند که خدمات می‌گیرند.
 
مدیرکل بهزیستی گلستان افزود:  ۳۵۰ کودک کار از سال ۹۸ تاکنون در استان شناسایی شده اند.
 
حسینی گفت: در سال جاری تاکنون ۲۴ کودک به فرزند خواندگی پذیرفته شده اند و این آمار در سال ۹۸، ۲۵ مورد بود.

اوافزود: سامانه ای به نام ثبت نام فرزندخواندگی در سایت بهزیستی وجود دارد که افراد واجد شرایط می توانند در آن ثبت نام کنند.

حسینی گفت: در حوزه توانبخشی بهزیستی ۴۹ هزار و ۸۵۰ معلول در سامانه بهزیستی ثبت هستند و از خدمات استفاده می‌کنند.
 
او در مورد غربالگری شنوایی سنجی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۴ هزار و ۷۰۹ کودک شنوایی سنجی شدند که از این تعداد ۱۷۴ کودک به سمعک و ۶۷ مورد نیز به کاشت حلزون نیاز داشتند.
 
او در مورد ساخت مسکن معلولان ویژه مناطق سیل زده افزود:  تا پایان بهمن ماه ۱۱۴ واحد مسکونی تحویل داده می شوند.
 
حسینی در مورد خانوار های تحت حمایت حوزه اجتماعی بهزیستی گفت: پنج هزار و ۵۵۵ خانوار تحت حمایت این حوزه قرار دارند و کودکان شیرخوار و کودکان کار هم در این مجموعه قرار می گیرند.

او با بیان اینکه طرح مسکن خانوارهای دو معلولان، اجرا شده است افزود: در مورد طرح دو معلول شهری و روستایی، در روستاها ۸۵ میلیون تومان و در شهرها ۱۲۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می شود و ۵۰ میلیون تومان نیز از تسهیلات کم دریافت بهره مند می شوند.
 
حسینی در مورد خط اجتماعی ۱۲۳ گفت: از ابتدای سال تا پایان آذر ماه،۵ هزارو ۶۹۹ تماس با این خط برقرار شده که همکاران وارد عمل شدند.

او در مورد طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر گفت: افتتاح مرکز مشاوره در آق قلا، مرکز اداری در کلاله و آزادشهر، اهدای ۱۲۰ سری جهیزیه، افتتاح مجتمع راه روشن (نگهداری معتادان)، توزیع بسته‌های معیشتی، افتتاح مرکز روان علی آبادکتول، افتتاح ۷ واحد مسکونی در مینودشت، افتتاح مرکز سالمندان در گرگان با ۸۰ نفر در این ایام انجام می‌شود.

او گفت:از مهمترین طرح‌های قابل افتتاح، ساختمان‌های اداری کلاله و آزادشهر، مسکن مددجویان در قلعه قافه و افتتاح متمرکز ۸۵ مرکز مثبت زندگی با حضور رییس جمهور است.
 
انتهای پیام/م/ق
 
برچسب ها: معلولان ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.