منصوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

توسعه شهرک‌های کشاورزی ضرورتی اجتناب پذیر است

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی از افتتاح ۴۳ پروژه شهرک‌های کشاورزی در مساحت ۴۶ هزار هکتار در ایام دهه فجر خبر داد.

علی اشرف منصوری مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افتتاح ۴۳ پروژه در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: در ایام دهه فجر ۴۳ پروژه در مساحت ۴۶ هکتار با سرمایه گذاری ۵ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر در استان‌های آذربایجان شرقی، گلستان، قزوین، سمنان، تهران، خراسان جنوبی، یزد، ایلام، اصفهان، اردبیل، کرمان و حراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد.

او توسعه شهرک‌های کشاورزی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و افزود: تمامی مسئولان در راستای افزایش بهره وری منابع آب و خاک، رونق اقتصادی و در راستای ایجاد اشتغال پایدار و فراگیر و در بحث ارز آوری و ارزش افزوده که برای محصولات دارد، باید به توسعه شهرک‌های کشاورزی و رفع موانع پیشرو در تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز بپردازند.

افتتاح ۴۳ پروژه شرکت شهرک‌های کشاورزی در دهه فجر

منصوری ادامه داد: مجموعه شرکت شهرک‌های کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی مصمم است که با سرعت و شتاب بیشتری به توسعه شهرک‌های کشاورزی در سطح کشور بپردازند، به همین خاطر عرصه‌های خوبی تا این مقطع شناسایی کردند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با بیان اینکه ۴۷ هزار هکتار از عرصه‌های دولتی و اراضی کشاورزی کارسازی شده است، گفت: بنابر مطالعات صورت گرفته، ۴۷ هزار هکتار عرصه‌های دولتی و اراضی کشاورزان آماده ایجاد زیرساخت و احداث واحد‌های گلخانه هستند.

به گفته او، در حال حاضر در بخشی از اراضی که در اختیار ما قرار دارد با موانع ایجاد زیرساخت و موضوعات مرتبط مربوط به برق و گاز مواجه هستیم، اما از ۴۳ هزار هکتار، در ۳۰ هزار هکتار عرصه امکان معرفی به سرمایه گذاران وجود دارد و در سطح ۲۰ هزار هکتار زیرساخت‌ها را انجام دادیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی از واگذاری ۱۱ هزار هکتار اراضی طی چند سال اخیر به سرمایه گذاران خبر داد و گفت: با نظارت جدی و مستمر قرارداد ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار قرارداد فسخ شد و مجدد به دولت بازگشت تا در چرخه فراخوان‌های بعدی قرار گیرد.

او افزود: با احتساب فسخ قرارداد‌های صورت گرفته، ۸ هزار و ۷۰۰ هکتار عرصه در اختیار سرمایه گذاران است که بالای ۹۵ درصد این عرصه‌ها طی سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ واگذار شده است.

منصوری در پایان با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، تصریح کرد: تاکنون یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک کشاورزی پرداخت شده است، همچنین ۸ هزار و ۷۰۰ هکتار از عرصه‌ها در حال ساخت و بهره برداری هستند که امیدواریم در نیمه اول سال آینده کل این عرصه‌ها به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
باسلام وتشکر از شما بخاطر پیگیری وپخش گزارش ان-- روزی که این گزارش را پخش میکردید بنده بیننده ان بودم بزرگواران اکثر مسئولین که در رسانه میایند صحبتهاییکه میکنند با واقعیات ومراجعه به ادارات هیچگونه همخوانی ندارد یعنی دروغ میگویندهمین اقای منصوری یکی از انان هست من در سال 95تقاصای احداث شهرک گلخانه ای به جهاد وکشاورزی داده ام زمین واب وتمام امکانات اولیه را دارم انقدربا تغییر قوامین سلیقه ای ومقررات کارشکنی وسنگ اندازی کرده اند که خدا میداند به هرحال تمام مدارک به حوضه فعالیت ایشان جهت موافقت نهایی ارسال شد دوباره طی ارسال نامه به استان وبخشنامه جدید باید فعلا در ادارات سرگردان باشم اگر برای شما این امکان بود هرمسئولی که در رسانه میامد به دستگاه دروغ سنج وصل میشد میدید مردم ازدست اینها چه میکشند تمام مدارک ومستندات موجوداست ممنون بخدا پیگیری کنید
آخرین اخبار