مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی خبرداد ؛

مشعل گاز ۴۶۴ شهر و روستای خراسان شمالی روشن شد

حسن‌رضا میربلوکی گفت: مشعل گاز در ۴۵۶ روستا و هشت شهر استان از سال ۹۲ تاکنون روشن شده است که شمار مناطق گازکشی شده این خطه هم اکنون به ۷۷۰ مورد رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حسن‌رضا میربلوکی  مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت :  این درحالی است تا پیش از سال ۹۲ تنها ۲۹۰ روستا و ۱۶ شهر خراسان شمالی از گاز طبیعی برخوردار بودند.

او گفت: ضریب نفوذ گاز این استان در حوزه شهری هم اینک ۱۰۰ درصد و روستایی ۹۹ درصد است، در حالی که میانگین کشوری این شاخص‌ها در نواحی شهری ۹۶.۴ و روستایی ۷۵.۳ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی افزود: در ابتدای دولت یازدهم ۲۹۰ روستای این استان گاز کشی بود که در ابتدای دولت دوازدهم به ۵۵۵ روستا و تاکنون به ۷۴۶ روستا رسیده است.

او ادامه داد : همچنین در ابتدای دولت یازدهم ۱۶ شهر این استان گاز کشی شده بود که در ابتدای دولت دوازدهم به ۲۲ روستا و تاکنون به ۲۴ شهر رسیده است.


بیشتر بخوانید 


میر بلوکی گفت: در ابتدای دولت یازدهم طول شبکه گاز رسانی در این استان سه هزار و ۶۳۶ کیلومتر بود که در ابتدای دولت دوازدهم به ۶ هزار و ۶۰۸ کیلومتر و تاکنون به هفت هزار و ۳۱۲ کیلومتر رسیده است.

او افزود : تعداد انشعاب نیز در ابتدای دولت یازدهم ۱۱۰ هزار و ۹۱۶ مورد بود که در ابتدای دولت دوازدهم به ۱۵۱ هزار و ۵۱۶ مورد و تاکنون به ۱۷۷ هزار و ۲۲۸ مورد رسیده است.

او بیان کرد : ضریب نفوذ گاز در استان ۹۹ درصد است که در این شاخص نیز از میانگین کشوری بالاتر هستیم و همچنین ضریب بهره مندی از گاز ۱۰۰ درصد است و هیچ روستایی در استان وجود ندارد که با داشتن قابلیت گازرسانی فاقد گاز باشد.

میربلوکی گفت :  استان خراسان شمالی در زمینه گازرسانی به روستا‌ها رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است و این استان در ردیف استان‌های سبز است، در چند سال اخیر هر سال بالغ بر ۱۰ هزار مشترک به تعداد مشترکان استان افزوده شده است.

او گفت: از ۷۵۵ روستای دارای قابلیت گازرسانی ۷۴۳ روستا گازدار شده است.

او افزود : یکی از مشکلاتی که از سال ۹۵ در دست پیگیری است و هنوز به نتیجه نرسیده، در رابطه با تعیین تکلیف محله‌ها و سکونت‌های بالای ۲۰ خانوار در شهرستان رازو جرگلان است که فاقد کد روستایی هستند و براساس قانون اجازه گازرسانی به آن‌ها را وجود ندارد که حدود دو هزار و ۵۰۰ خانوار هستند.

او با بیان اینکه در ابتدای تشکیل دولت یازدهم ۳۹۰ مورد از صنایع کوچک و بزرگ استان گازدار بوده و تا پایان دی ماه امسال این شاخص به ۸۵۰ مورد رسیده است  افزود: در این مدت تعداد جایگاه‌های CNG نیز از ۲۹ مورد به ۳۴ فقره و تعداد گازرسانی به شهرک‌های صنعتی و نواحی مختلف نیز از ۱۲ مورد به ۱۵ فقره افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه گاز طبیعی ۸۲ درصد از سبد انرژی استان را شامل می‌شود، افزود: برق با چهار درصد، بنزین با پنج درصد و سایر فرآورده‌های نفتی هم با ۹ درصد در سبد انرژی استان جای دارند.

او مصرف گاز در استان را ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: از این میزان یک میلیارد متر مکعب مرتبط به نیروگاه استان است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستا‌ها سکونت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.