امدادرسانی اورژانس اصفهان به بیش از ۱۷ هزار بیمار کرونایی

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از امدادرسانی به بیش از ۱۷ هزار بیمار کرونایی از اسفند سال گذشته تا پایان دی ماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غفور راستین مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اظهار داشت: از اسفند سال گذشته تا پایان دی ماه امسال با شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور، پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۱۷ هزار و ۵۲۰ بیمار مشکوک به کرونا امدادرسانی کردند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان افزود: از مجموع امدادرسانی‌های انجام شده ۱۶ هزار و ۲۴۵ نفر پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی در محل، توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل و یک هزار و ۲۷۵ نفر نیز از مراکز درمانی به سایر مراکز اعزام شدند.

او با بیان اینکه در این مدت از کل عملیات‌های انجام شده مرتبط با کرونا ۶۰ درصد مربوط به مردان و ۴۰ درصد مربوط به زنان بوده است، گفت: در ۱۱ ماه گذشته حدود ۸ درصد از امدادخواهان کرونایی افراد زیر ۳۰ سال، ۳۵ درصد ۳۰ تا ۶۰ سال، ۵۵ درصد ۶۰ تا ۹۰ سال و ۳ درصد بیماران بالای ۹۰ سال بودند.

راستین ادامه داد: از اسفند سال ۹۸ تا پایان دی ماه امسال تعداد تماس‌های برقرار شده با شماره ۱۱۵ استان اصفهان ۸۲۴ هزار و ۸۱۲ مورد بود در حالی‌که این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۷۰۷ هزار و ۵۸۷ تماس بوده است که این اعداد بیانگر افزایش ۱۷ درصدی تماس با اتاق‌های فرمان ۱۱۵ اصفهان است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این مدت بیشترین موارد امدادرسانی به بیماران مشکوک به کرونا مربوط به آبان ماه امسال با میانگین روزانه ۷۲ بیمار و پس از آن با ۶۰ مورد در مهر ماه امسال بوده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار