امید به افتخار آفرینی تنها ۲ سهمیه المپیک در وزنه برداری

وزنه برداری کشورمان با چالشی سخت برای حضور درالمپیک توکیو مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، وزنه برداری یکی از رشته‌هایی است که همیشه برای کشور ما افتخار آفرین بوده است و پرچم ایران را در مجامع بین المللی به اهتزاز در آورده است. این رشته بعد از کشتی که ورزش اول و پرافتخار‌ترین رشته ورزشی کشورمان در المپیک و سایر رقابت‌های بین المللی محسوب می‌شود، بیشترین مدال و افتخار را در المپیک برای کشور ما بدست آورده است.

اما این رشته بعد از تغییرات صورت گرفته در سهمیه‌های اختصاص یافته به تیم‌های حاضر در مسابقات وزنه برداری المپیک توکیو و با توجه به تخلفات دوپینگی وزنه برداری کشورمان در سال‌های گذشته با تصمیم IWF سهم وزنه برداری ایران از ۶ سهمیه حداکثری به ۲ سهمیه کاهش یافته است که این موضوع کادرفنی تیم ملی و فدراسیون وزنه برداری را با چالشی سخت مواجه کرده است.

اما تیم ملی کشورمان با وجود مشکلات فراوان و حاشیه‌هایی که همیشه در این رشته وجود داشته است خود را برای مسابقات گزینشی المپیک آماده می‌کند مسابقاتی که برگزاری آن چندان مشخص نیست، اما تیم ملی کشورمان اردو‌های آمادگی خود و حتی مرحله دوم لیگ برتر وزنه برداری را برگزار می‌کنند تا شاید در صورت برگزاری مسابقات گزینشی المپیک با آمادگی کامل در آن رقابت‌ها شرکت کنند.

اما نزدیک‌ترین مسابقات گزینشی برای المپیک پیش رو مسابقاتی است که در اسفند ماه سال جاری در کشور کلمبیا برگزار خواهد شد و از کشور ما نیز برای همان ۲ سهمیه ۴ وزنه بردار شرکت می‌کنند.

اما از این چهار نفر (سهراب مرادی، کیانوش رستمی، علی داوودی و علی هاشمی) که در این مسابقات گزینشی شرکت می‌کنند تنها ۲ نفر می‌توانند سهمیه المپیک توکیو را کسب کنند؛ و با توجه به این موضوع که هر کشور تنها ۲ سهمیه برای حضور در این مسابقات دارد به همین دلیل از از میان این چهار شرکت کننده حتما در هر وزن تنها یک نماینده خواهیم داشت، به عبارتی از میان ۲ قهرمان سابق المپیک یعنی کیانوش رستمی که مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ را به گردن انداخته و سهراب مرادی که در المپیک ۲۰۱۶ صاحب مدال طلای این مسابقات شده تنها یکی از این ۲ قهرمان به المپیک خواهد رفت.

در این ارتباط با علی اکبر خورشیدی یکی از مربیان تیم ملی وزنه برداری کشورمان صحبت کردیم و نظرات او را در باره این مسابقات گزینشی المپیک جویا شدیم.

این چهار نفر با توجه به شرایط و امتیازات خود در مسابقات پیشین شانس کسب سهمیه المپیک هستند 

خورشیدی درباره مسابقات گزینشی المپیک که ماه آینده در کلمبیا برگزار می‌شود عنوان کرد: متاسفانه برگزاری مسابقات گزینشی المپیک به دلیل شرایط کرونایی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هنوز برگزاری آن مشخص نیست، اما فدراسیون وزنه برداری اقدامات خود را انجام داده و در صورت حتمی شدن برگزاری این مسابقات حتما در آن شرکت می‌کنیم.

خورشیدی درباره حضور (سهراب مرادی، کیانوش رستمی، علی داوودی و علی هاشمی) به عنوان نماینده‌های ما برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات گزینشی عنوان کرد: این چهار نفر با توجه به شرایط خاص و امتیازاتی که در جهت سهمیه المپیک دارند در اولویت هستند، اما شاید همه آن‌ها نیز برای این مسابقات نروند و کسانی دیگری در گزینش شرکت کنند.

او ادامه داد: گذشته در مسابقات المپیک می‌توانستیم در یک وزن ۲ شرکت کننده را به عنوان نماینده کشورمان داشته باشیم، اما اکنون با توجه به قانون جدید در هر وزن تنها یک نفر حق حضور دارد. به همین دلیل و همچنین این موضوع که در مسابقات المپیک در کل ۲ سهمیه داریم به طور قطع از میان کیانوش رستمی و سهراب مرادی یک نفر در المپیک حاضر خواهد شد.

خورشیدی افزود: انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری در فروردین ماه ۱۴۰۰ در استانبول برگزار خواهد شد و فکر می‌کنم تا قبل از آن مسابقه‌ای برگزار نخواهد شد، اما برگزاری مسابقات کسب سهمیه المپیک در اواخر فروردین ازبکستان حتمی خواهد بود.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار