بهره برداری از حوضچه تصفیه خانه آب اکباتان همدان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر پنجمین حوضچه تصفیه خانه اکباتان همدان با صرف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد علی محمدی، سرپرست فرمانداری همدان در آئین بهره برداری از حوضچه شماره ۵ تصفیه خانه آب اکباتان گفت: با توجه به افزایش روزافزون جمعیت، در هر نقطه جمعیتی نیازمند منابع پایدار آب هستیم که در همین راستا توسعه عملیاتی سد اکباتان بخشی از مشکلات موجود را مرتفع نموده است.

محمدی با بیان اینکه حفر چاه در اراضی مختلف، بخشی از آب شهر همدان را تامین نمود عنوان کرد: با وجود تمامی اقدامات انجام شده ما به دنبال تامین آب پایدار هستیم که خوشبختانه اقدامات اثر بخش آبفای استان و شهرستان، این مهم را محقق کرده است.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: خوشبختانه در این ایام علیرغم افزایش مصرف، مشکل خاصی در بحث تامین آب نداشتیم .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۵ درصد از آبرسانی به شهر همدان وابسته به سد اکباتان است، گفت:در این شرایط می توانیم ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر در ثانیه افزایش ظرفیت تصفیه داشته باشیم.

سید هادی حسینی بیدار ادامه داد: در راستای تامین آب شهر همدان، افزایش ظرفیت تصفیه خانه اکباتان در دستور کار قرار گرفت و حوضچه شماره ۵ تصفیه خانه اکباتان شامل ترمیم حوضچه، ساخت حوضچه، ساخت پل فلزی و سازه اکسیلاتور،ساخت شیرخانه و اجرای خط تخلیه لجن اجرا شد.

او با اشاره به اینکه با اجرای این طرح ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر در ثانیه قابلیت تصفیه دارد، عنوان کرد: این اکسیلاتور با صرف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار همزمان با ایام الله دهه مبارک فجربه بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.