سخنگوی حزب اعتماد ملی:

اصلاح‌طلبان حتما در انتخابات ریاست جمهوری بر گزینه‌ای اصلاح طلب اجماع خواهند کرد

گرامی‌مقدم معتقد است که اگر حزب اصلاح‌طلبی از یک نامزد غیر اصلاح‌طلب حمایت کند، باید مسئولیت آن را هم بپذیرد و پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی در سومین جلسه «جمهور» از سلسله جلسات انتخاباتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اظهار کرد: ما به عنوان حزب اعتماد ملی، ضمن این‌که گزینه حزبی خواهیم داشت، مقید و متعهد به اجماع‌سازی هستیم و این خط قرمز ماست. حزب اعتماد ملی همه تلاش خود را برای معرفی نامزد خودش انجام می‌دهد و در عین حال به دنبال اجماع است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال معرفی شدن علی لاریجانی به عنوان نماینده حزب اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، تاکید کرد: اصلاح طلبان حتما در انتخابات سال آینده بر نامزدی که اصلاح طلب باشد، اجماع خواهند کرد. اگر حزب اصلاح طلبی از یک نامزد غیر اصلاح طلب حمایت کند، باید مسئولیت آن را هم بپذیرد و پاسخگو باشد.

این فعال سیاسی ادامه داد: اصلاح طلبان در دوره قبل مجلس بر هویت اصلاح طلبی خود پافشاری کردند و با تجربه تلخی که در حمایت از حسن روحانی بدست آوردند، به این نتیجه رسیدند که منطقی است از نامزد اصلاح طلبی حمایت کنند که پاسخگوی آنان باشد. در خصوص علی  لاریجانی که شخصیتی محترم و معتدل است باید بگویم که ما هنوز در مرحله مقدماتی هستیم.

گرامی مقدم تصریح کرد: دوره فشار آوردن یک جناح سیاسی یا یک شخصیت ملی بر دیگر احزاب با این هدف که نامزد اصلی کناره‌گیری کنند و از نامزد‌های دیگری که رای چندانی هم ندارند حمایت کنند گذشته است و تجربه سال ۸۴ تکرار نخواهد شد و اصلاح طلبان در یک روند منطقی و مسئولیت پذیرانه بر سر یک نامزد ائتلاف خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در انتخاباتی شرکت می‌کنیم که نامزد‌های ما مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرند، گفت: در غیر این صورت دیگر مشارکت حزبی به شمار نمی‌آید. وقتی شورای نگهبان نامزد ما را تایید کرد، آن وقت با احزاب اصلاح‌طلب و همفکران خود در مسیر ائتلاف همکاری خواهیم کرد.

وی درباره حمایت اصلاح طلبان از دولت روحانی تصریح کرد: در شرایط فعلی نسبتی بین اصلاح طلبان و روحانی وجود ندارد؛ چرا که تناسب این رابطه را دفتر حسن روحانی به هم ریخته است و عملا اصلاح طلبان در دولت تدبیر و امید مسئولیتی ندارند. اما در پرونده هسته‌ای اصلاح طلبان شش دانگ حامی روحانی بودند، هستند و خواهند بود. ما فقط مسئول بخشی هستیم که از روحانی در آن دفاع کردیم و هیچ اصلاح طلبی نمی‌تواند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند. بنده به مردم گفتم که به روحانی رای بدهند و مسئول رای خود هستم. من در عملکرد  روحانی درمورد پرونده هسته‌ای کوچک‌ترین مشکلی نمی‌بینم.

سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره برنامه اعتماد ملی برای دولت سیزدهم، گفت: برنامه ما برای دولت بعدی بر اساس تولید خواهد بود. رهبری که سال ۹۹را سال جهش تولید نامیده اند. قطعا در کشوری مثل ایران با این جمعیت و پتانسیل‌های عظیمی که وجود دارد، نباید صرفا بر اساس منابع زیرزمینی برنامه ریزی کرد. نظام بانک‌داری در ایران را سم مهلکی برای اقتصاد می‌دانم و با این قوانین بانکی تولید به هیچ وجه ممکن نیست. اگر ما دولت را در اختیار بگیریم اولین اصلاحات ما در نظام بانک‌داری خواهد بود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار