معاون استاندار ایلام :

مراسم غبارروبی مزار شهدا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می‌شود/تبدیل وضعیت ایثارگران تا پایان سال اجرایی گردد

نوذری گفت:مراسم غبارروبی مزار شهدا با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و با جمعیت محدود برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛محمد نوذری معاون استاندار ایلام  روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه در شانزدهمین نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان بر لزوم شتاب بخشی در تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در ادارات تاکید کرد و گفت: قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل به دستگاه‌ها ابلاغ شده که می‌طلبد این مهم توسط نهاد‌های ذیربط تا پایان امسال اجرایی شود.

او افزود : قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه ابلاغ شده و اجرای این قانون برای تمامی دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست.

معاون استاندار ایلام در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه مهمانی لاله‌ها و غبارروبی مزار شهدا در روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه در سطح استان، یادآور شد: این برنامه نیز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جمعیت محدود با محوریت فرمانداران در دستور کار قرار دارد.

او ادامه داد: برنامه مهمانی لاله‌ها باید با رعایت کامل شیوه نامه بهداشتی در مرکز استان و هم در سایر شهرستان‌ها برگزار شود.

نوذری در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص شروع پیک چهارم کرونا هشدار داد و گفت: به همین خاطر برگزاری برنامه‌های گرامیداشت غبار روبی مزار شهدا، مشابه سال‌های گذشته با جمعیت انبوه برگزار نمی‌شود.

او با تاکید بر مشارکت هنرمندان در زمینه تولید محتوا در خصوص شهدای زن استان ایلام، گفت: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، لازم است هنرمندان و نویسندگان استان به ویژه در فضای مجازی زمینه‌های لازم را برای تولید محتوای فاخر در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم کنند و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه از هنرمندان حمایت کنند.

برگزاری کنگره شهدای زن استان ایلام

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به برگزاری کنگره شهدای زن استان ایلام با عنوان لشکر فرشتگان تاریخ ساز در مرکز این استان، گفت: برگزاری کنگره شهدای زن در استان با رعایت شیوه نامه بهداشتی و با بهره گیری از فضای مجازی برگزار شود.

او اضافه کرد: در اولین جلسه کمیته اجتماعی و امنیتی استان، موضوع برگزاری این کنگره و نحوه اجرای آن، مطرح می‌شود که بعد از مصوب شدن در این کمیته مراحل اجرایی آن انجام می‌گیرد.

نوذری با بیان اینکه تعداد شهدای زن استان ایلام نشان می‌دهد که زنان ایلامی دوشادوش مردان در جبهه‌های جنگ حضور داشتند، بیان کرد: استان ایلام در زمینه تعداد شهدای زن در کشور رتبه دوم را دارد و ۳۵۶ شهیده را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده که این موضوع در کشور بی نظیر است.

او اظهار داشت: همچنین ۶۵۵ جانباز زن در استان ایلام وجود دارد که این میزان جانباز زن، نسبت به جمعیت استان بی نظیر است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.