زدودن غبار کهنگی از میراثی ارزشمند/ مرمت خانه های قدیمی در بشرویه

بیش از ۳۵ خانه مخروبه در بشرویه جای خود را به بنا‌های زیبا و چشم نواز داده اند تا به عنوان گنجینه ای ارزشمند حفظ شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خانه‌های مخروبه بشرویه با همت مالکان و دوسداران خوش ذوق میراث فرهنگی ،  قامت کج شده دیوارشان صاف می‌شود و اکنون کوچه‌های بافت تاریخی بشرویه ، خانه سالخورده ندارد.

زوج خوش ذوق بشرویه ای گفتند : در بشرویه خانه‌های سنتی و قدیمی زیاد بود و علاقه زیاد من به آن ها باعث شد در سال ۹۳ اقدام به خرید چند خانه‌ ی سنتی کنم.

آقای نیمبلوک برای حفظ این گنجینه‌های با ارزش حدود ۲۰۰میلیون تومان هزینه کرد و معتقد بود اگر ما به دادشان نرسیم وضعیت بدتر از این می شود.

نیمبلوک افزود : برای بالا بردن ماندگاری خانه های قدیمی تصمیم گرفتیم آنها را به اقامتگاه بومگردی تبدیل کنیم تا مردم از آثار ارزشمند ، زیبا و دلنشین شهر استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


همچون خانواده نیمبلوک افراد بسیاری در بشرویه با همکاری میراث فرهنگی برای مرمت فضا‌های تاریخی این شهر گام برمیدارند تا درب‌های آن به روی مشتاقان فرهنگ و هنر باز بماند.

آقای احمدی با بیان اینکه  صنعت گردشگری رو به پیشرفت است و میراث قدیم باید زنده شود گفت : تصمیم گرفتیم خانه پدری خود را که روبه ویرانی بود ، مرمت کنیم.

او افزود : این خانه حدود هزار و ۲۰۰ متر زیربنا داشت در فاز اول تصمیم گرفتیم به صورت سنتی بازسازی کنیم و تبدیل به سفره خانه کنیم.

مرمت وبازسازی خانه‌های تاریخی در بشرویه موجب حفظ و زنده ماندن بافت تاریخی ۲۲ هکتاری این شهر شده است.

خانه های قدیمی بشرویه با حمایت مالکان و دوستداران میراث فرهنگی دوباره نونوا شدند تا به عنوان گنجینه ای ارزشمند حفظ شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.