پس از بهبودی از کرونا بدن چه مدت آنتی بادی را حفظ می‌کند؟

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد آنتی بادی‌هایی که بدن در مقابل کرونا می‌سازد، نزدیک به شش ماه پس از بهبودی باقی خواهند ماند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، یک مطالعه اخیرا نشان داده است که آنتی بادی‌هایی که بدن هنگام آلوده شدن به ویروس کرونا تشکیل می‌دهد، می‌توانند حداقل ۶ ماه پس از بهبودی از بیماری در داخل آن باقی بمانند.

این مطالعه نشان داد که ۹۹ درصد از شرکت کنندگان که ازمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده آنتی بادی‌های ویروس کرونا را برای ۳ ماه پس از ابتلا حفظ کرده اند، در حالی که ۸۸ درصد آن‌ها ۶ ماه آنتی بادی را نگه داشته اند.

این مطالعه که توسط بیو بانک بریتانیا در انگلیس انجام شد، نشان داد که ۸.۸ درصد از جمعیت این کشور در دسامبر سال ۲۰۲۰ مبتلا شده اند و این درصد در لندن به ۱۲.۴ درصد و در اسکاتلند به ۵.۵ درصد رسیده است.

این مطالعه بر اساس اندازه گیری سطح قبلی ابتلا به ویروس کرونا در گروه‌های مختلف جمعیتی در سراسر انگلستان و علاوه بر این مدت زمان دوام آنتی بادی در افراد آلوده انجام شده است.

«نائومی آلن»، دانشمند ارشد بیو بانک گفت: این مطالعه مهم نشان داد که اکثریت قریب به اتفاق افراد پس از ابتلا به ویروس کرونا، حداقل ۶ ماه آنتی بادی را حفظ می‌کنند.

پس از بهبودی از کرونا بدن چه مدت آنتی بادی را حفظ می‌کند؟

وی افزود: اگرچه نمی‌توانیم از میزان ارتباط این موضوع با ایمنی مطمئن باشیم، اما نتایج نشان می‌دهد که افراد پس از ابتلای طبیعی می‌توانند حداقل ۶ ماه در برابر عفونت بعدی محافظت شوند.

برای یک دوره ۶ ماهه از اواخر ماه مه سال ۲۰۲۰ تا ابتدای دسامبر سال ۲۰۲۰ بیو بانک انگلستان نمونه‌های خون ماهانه و داده‌هایی از علائم احتمالی را از ۲۰ هزار و ۲۰۰ شرکت کننده و فرزندان و نوه‌های بزرگسال آن‌ها برای انجام مطالعه جمع آوری کرد.

محققان دریافتند که آنتی بادی‌های جوانان نسبت به افراد مسن بیشتر است، در افراد زیر ۳۰ سال ۱۳ درصد و در افراد بالای ۷۰ سال ۶.۷ درصد است.

رایج‌ترین علائم مرتبط با وجود آنتی بادی‌های ویروس کرونا، از بین رفتن حس چشایی و بویایی بود که در ۴۳ درصد از شرکت کنندگان در مطالعه گزارش شد.

بیشتر بخوانید:

چرا آنتی بادی کرونا زود از بین می‌رود؟

پاسخ سیستم ایمنی بدن افراد در برابر کرونا چگونه است؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
فردی که تیرماه ۹۹کوید ۱۹گرفته هنوز چشایی و خواب و بویایی کامل را ندارد ....مواظب باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
قراره آزمون بورد تخصصی دانشگاه آزاد روز شنبه 25 بهمن توی تهران برگزار بشه یعنی از همه شهرهای کشور باید همه جمع بشن توی تهران، حالا با هواپیما، اتوبوس، قطار، ماشین عبوری یا شخصی، خیلی ها هم باید برن هتل اقامت کنند یا خونه آشنایان، بعد همه جمع بشن توی یک ساختمون و در نهایت توی چند تا کلاس بشینن 4 ساعت پاسخنامه پر کنند.
نه وزارت بهداشت کاری به کار این آزمون داره نه ستاد کرونا نه دانشگاه آزاد گوش میده به کسی و ...
پس اگر خطر خاصی توی این سفر ها نیست، بگذارید بقیه هم برن سفر خوش باشند. چرا هی قرمز و نارنجی می کنید و جریمه یک میلیونی و دو میلیونی تصویب می کنید؟
اگر هم هست که پس فقط ما جونمون رو از سر راه آوردیم که هیچکس هیچ کاری به کار اینهایی که اصرار به برگزاری آزمون تو تهران دارن نداره؟
یعنی این همه واحد داره دانشگاه آزاد توی کشور که دکترا میدن. به یکیشونم اعتماد نداره که باید همه رو جمع کنه تو 5 تا کلاس در یک ساختمون در بسته توی تهران؟
شما رو به خدا برید تحقیق کنید اگر غیر از این بود که میگم رسوام کنید!
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۹:۲۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
سه هفته
من سه بار گرفتم!
اخرین بار تست دادم مثبت رد اومد نزدیک بود سکته کنم
فاصله 3 هفته
لطفا احتیاط کنید
ولی خبر خوش اینکه هرچی بیشتر بگیرین علائم خفیف تر هست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۰۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
احیانا به هر نوع علامتی که میگیرین شما میگین کرونا گرفتین؟؟؟
سه بار در عرض سه هفته مزخرفترین حرفیه که شنیدم .شما یه بار گرفتین و همون یه بار نتیجش درسته
آخرین اخبار