انتقاد بشار الجعفری از اقدامات سازمان منع سلاح‌های شیمیایی علیه سوریه

نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد غرب از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به عنوان سلاح در جنگ تحمیل شده بر سوریه استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، بشار الجعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل متحد از مجموع کشور‌های غربی به دلیل سوءاستفاده از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و پرونده به اصطلاح شیمیایی سوریه به عنوان ابزاری علیه دولت دمشق انتقاد کرد.

الجعفری در جلسه مجازی شورای امنیت سازمان ملل گفت که کشور‌های غربی از سازمان نظارت بر تسلیحات شیمیایی و پرونده حملات شیمیایی ادعایی در سوریه به عنوان سلاحی در جنگ تحمیل شده بر سوریه و ابزاری برای اعمال فشار و سیاسی‌کاری استفاده می‌کنند.

او افزود: سوریه در سال ۲۰۱۳ به توافق سازمان منع سلاح‌های شیمیایی پیوست و همکاری جدی و سازنده‌ای با سازوکار‌های مربوط به سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و دبیرخانه فنی آن انجام داد که منجر به کمک به سوریه برای خلاص شدن از ذخایر شیمیایی، مواد و تأسیسات تولیدی آن شده است؛ بنابراین سوریه از سال ۲۰۱۴ تاکنون هیچ سلاح شیمیایی و مواد یا تأسیسات تولیدی نداشته است.

با این حال، به گفته الجعفری، دولت‌های غربی ترجیح داده اند این حقیقت ثابت را انکار کنند و همچنان سوریه را مسئول هر حمله شیمیایی ادعایی در درگیری‌ها معرفی کنند.

او گفت: ادعا‌های ساختگی آن کشور‌ها توجیه تجاوز نظامی مستقیم و نقض جدی قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل و گسترش مرگ و ویرانی است، زیرا همان کشور‌ها از سیاست‌های یکسان در حمله آمریکا و انگلیس به عراق استفاده کرده اند. همانطور که ناتو لیبی را نابود کرد.

غرب دائماً دمشق را به راه اندازی حمله شیمیایی به شهر دوما واقع در غوطه شرقی متهم می‌کند. روسیه و دولت سوریه بار‌ها رویکرد مغرضانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را برای بررسی حوادث در این کشور عربی محکوم کرده و نتیجه گیری دبیرخانه فنی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را زیر سوال برده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار