از پیشنهاد تاسیس بانک مشترک تا حذف تعرفه‌های گمرکی

هیاتی متشکل از فعالان اقتصادی و تجاری ایران به سرپرستی کیوان کاشفی به سوریه رفتند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  جمعی از فعالان اقتصادی و تجاری کشور به سرپرستی کیوان کاشفی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه هم اکنون در دمشق بسر می‌برد تا در دیدار و رایزنی با همتایان سوری خود، راهکار‌های توسعه روابط تجاری ایران و سوریه را بررسی کنند.

کیوان کاشفی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه، در دیدار با مقامات ارشد وزارتخانه‌های دارایی، اقتصاد و تجارت داخلی سوریه گفت: تجارت سودمند و افزایش تبادلات اقتصادی ایران و سوریه از اهداف این سفر است.

او  ادامه داد: در جهت افزایش مبادلات اقتصادی پیشنهاد میگردد بانک مشترکی تاسیس گردد تا با ارز‌های محلی لیره و ریال تعامل داشته باشند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران افزود: کاهش تعرفه‌های گمرکی و تسهیل در فرآیند‌های مبادلات تجاری، صنعتی و کشاروزی از مواردی است که باید مسائل و مشکلات مربوطه را حل و به آن پرداخت.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه  در ادامه به حذف تعرفه‌های گمرگی بین دو کشور اشاره کرد و اذعان داشت: در راستای اجرای توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور، فعالان اقتصادی خواهان حذف این تعرفه‌ها هستند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

گفتنی است در این دیدار، مسئولان بخش اقتصادی و تجاری سوریه علاقمندی خود را برای افزایش سطح همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قراردادند و راهکار‌های توسعه روابط تجاری ایران و سوریه را بررسی کردند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار