هشدار مرکل در خصوص وقوع همه گیری‌های مشابه کرونا

صدر اعظم آلمان در سخنانی در ارتباط با تکرار همه گیری‌هایی مشابه کرونا هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری نووستی، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در اظهاراتی اعلام کرد بعید نیست اوضاع مشابه کنونی و شیوع یک همه گیری در جهان در فاصله سال‌های نه چندان دور آتی تکرار شود؛ همچنانکه وی خواهان اجرای اقدامات ضروری در این خصوص شد.

او گفت: ما باید در خصوص احتمال وقوع این چنین رخداد‌هایی فکر کنیم. امیدوارم این مسائل تکرار نشود؛ اما ما نمی‌دانیم آیا مشکل دیگری در ظرف دو سال آینده تکرار می‌شود یا خیر. ما نیازمند کار فراوان، آموزش از طریق اینترنت، و پیشنهاد‌های بیشتر از طریق نشست‌هایی که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، هستیم.

او در ادامه اعلام کرد ما باید برای مدت زمانی طولانی با این ویروس همزیستی داشته باشیم. او همچنین اعلام کرد تنها پس از آغاز واکسیناسیونی فراگیر می‌توان از بهبود اوضاع سخن گفت.

از سوی دیگر، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سخنانی گفته است هنوز خیلی زود است که قوانین قرنطینه در آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپا محسوب می‌شود، برداشته شود.

مرکل ۶۶ ساله در مصاحبه با گروه رسانه‌ای «آر تی ال» اعلام کرد: ما باید به شکلی مطمئن گام برداریم تا نیازی نباشد که بار دیگر نیازمند بستن (کسب و کارها) باشیم. ما باید مراقب باشیم تا انسان‌های بیشتری نمیرند.

قرار است آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و شماری دیگر از سران اروپایی هفته آینده به منظور بررسی این مسأله که آیا قرنطینه جاری از جمله بسته بودن رستورانها، کافه‌ها و خرده فروشی‌ها پس از ۱۴ فوریه ادامه یابد یا خیر، با همدیگر دیدار کنند.

پیشتر مرکل و اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا و سیاست‌مدار آلمانی از حزب محافظه‌کار اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان از سوی رسانه‌های مخالف آلمانی در خصوص واکسن کرونا که با تأخیر همراه بوده، مورد انتقاد قرار گرفته بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار