کفاشیان: اگر من بودم ویلموتس را نگه می‌داشتم/ رئیس آینده فدراسیون فوتبال کار سختی را در پیش دارد

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در رابطه با مسائل مختلف صحبت‌هایی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان در خصوص شرایط این روز های فدراسیون فوتبال اظهار داشت: زمانی که من عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شدم این فدراسیون یک سال در تعلیق بود و رئیس نداشت و اگر من نمی‌آمدم فوتبال ایران به طور کامل تعلیق می‌شد. تمام اتفاقاتی که هم اکنون در فدراسیون فوتبال رخ داده در آن زمان هم رخ داده بود با این تفاوت که در آن زمان مسابقات انتخابی جام جهانی در جریان بود.

کفاشیان در خصوص برنامه‌هایی که هیئت رئیسه جدید باید در پیش بگیرد اظهار داشت: افرادی که می‌آیند نباید توقعات زیادی داشته باشند و باید ببینند آیا می‌توانند به فدراسیون فوتبال کمکی کنند یا خیر و بعد برنامه‌های خود را ارائه دهند ما هم اکنون مشکلاتی از جمله بدهی‌های انباشته شده را داریم که باید حل شود.

کار رئیس آینده  فدراسیون فوتبال مانند دویدن در باتلاق سخت است

کفاشیان در خصوص اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال عنوان کرد: بنابر اساسنامه جدید ۲ نماینده از باشگاه‌ها در هیئت رئیسه فدراسیون حضور خواهند داشت و باشگاه‌ها باید بگویند که چه کمکی به فدراسیون می‌خواهندانجام دهند. انتخاب نایب رئیس‌ها مهم است و در انتخاب کارشناسان باید دقت زیادی شود. انتخابات باید به صورتی باشد که افرادی که انتخاب می‌شوند بتوانند به رئیس فدراسیون کمک کنند نه اینکه هر کس برنامه‌های خودش را در پیش بگیرد. باید کمیته فنی قوی داشته باشیم که به خوبی نظر بدهد و مسئولیت تصمیمات خود را قبول کند. کار رئیس آینده مانند دویدن در باتلاق سخت است.


بیشتر بخوانید


کفاشیان در خصوص مشکلات تبلیغات دور زمین اظهار داشت: یک بخش این مشکل مربوط به فدراسیون و بخش دیگر مربوط به سازمان لیگ است. یک بخش از درآمد فدراسیون در سال‌های اخیر مربوط به تبلیغات محیطی بود.

علی کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص انتخاب کارلوس کی روش برای هدایت تیم ملی اظهار داشت: در آن زمان به دنبال سرمربی بودیم که در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی مربیگری کرده باشد و برای همین با کی روش که بعد از جام جهانی از هدایت تیم ملی پرتغال کنار رفته بود وارد مذاکره شدیم.

کفاشیان ادامه داد: سعیدلو ریاست وقت سازمان تربیت بدنی روی این قضیه اصرار داشت و تفکر او بود و در هیئت رئیسه هم با توجه به اینکه با مربیان ایرانی نتیجه نگرفته بودیم و توقعات مردم برای سرمربی تیم ملی بالا رفته بود به این نتیجه رسیدیم که کی روش بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی است.

وزارت ورزش و جوانان گفت کی روش دیگر در تیم ملی نباشد

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص برکناری کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: کی روش با وجود اینکه بار‌ها حقوقش عقب می‌افتاد، ولی شکایت نمی‌کرد با این حال از وزارت ورزش و جوانان گفتند او را عوض کنیم که در اواخر ریاست دروه قبلی این اتفاق افتاد. مارک ویلموتس نتایج خوبی نگرفت، ولی اگر من بودم اورا نگه می‌داشتم تا اگر تیم ملی را به جام جهانی نبرد قراردادش فسخ شود. البته نباید تمام تقصیرات را گردن هیئت رئیسه انداخت و مطمئنا اگر ویلموتس موفق می‌شد همه از فدراسیون تعریف می‌کردند.

انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال کار سختی است

رئیس سابق فدراسیون فوتبال اظهار داشت: سال‌های زیادی است که در مدیریت ورزش کشور حضور دارم و می‌توانم بگویم یکی از سخت‌ترین کار‌ها در ورزش ایران انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال است.

کفاشیان در خصوص حفظ نایب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار داشت: الان ایران، ترکمنستان، افغانستان، ازبکستان در این منطقه حضور دارند. با توجه به اینکه ایران قوی است، قطعاً به ما رای می‌دهند، اما فردی که می‌خواهد به آنجا برود باید توانمند باشد تا رای‌ها را جمع کنند و نفوذ داشته باشند. الان رئیس AFC از بحرین است و اکثر کشور‌های عربی به هم دیگر رای می‌دهند و هوای هم را دارند، اما برای کشور‌های ضعیف مثل بنگلادش و نپال مهم نیست چه کسی رای بیاورد و کشور‌های عربی با آن‌ها لابی می‌کنند تا رای بگیرند.

کفاشیان در پایان گفت: رئیس آینده فدراسیون کار سختی در پیش دارد ۶ و باید از افراد با تجربه استفاده کند و خود من حاضرم به عنوان مشاور هر کمکی به رئیس بعدی فدراسیون بکنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
علی
۱۳:۵۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
آقای کفاشیان اگر شما نبودید اصلا آسمان وزمینی بوجودنمی آمد،کهکشانها به هم می ریخت، آسمان باران نمی بارید، درزمین گیاهی نمی روییدو.....به برکت وجود شماست که این همه نعمت نصیب ماشده، روبروز آشغال گردهای ما برای یافتن مواد قابل بازیافت زیادترمی شود، به برکت وجود شماست که میلیون ها جوان بیکارند ونمی توانند ازدواج کنند، میلیون ها خانه بدوش داریم، هزاران کارخانه ومرکزتولیدی بدلیل کمبود نقدینگی یا ورشکست شده اند ویا درحال ورشکستگی اند ، اصلا شما دلیل آفرینشید، اگه شما نبودید این پول ملت را چه کسی میتوانست زمین بزند؟تانفس داریددرهمین دنیای ورزش بمانید وخدمت کنید.
آخرین اخبار