دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق:

شرکت‌های خلاق، دانش بنیان نوع ۳ قلمداد می‌شوند

کرمی گفت: از این پس شرکت‌های خلاق، شرکت دانش بنیان نوع ۳ محسوب می‌شود و می‌توانند از امتیاز‌های دانش بنیانی‌ها بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق ضمن تبریک و تهنیت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نشست خبری بررسی چالش‌ها و برنامه‌های آینده شرکت‌های دانش بنیان و خلاق اظهار کرد: در کنار فعالیت‌هایی که در راستای حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور انجام داده‌ایم، در پی تقویت و تکثیر خانه‌های خلاق در استان‌ها هستیم که شکل‌گیری این خانه‌ها در استان‌های مختلف تشکیل ‌دهنده زنجیره تولید صنایع خلاق و فرهنگی است.

معافیت گمرکی شامل شرکت‌های خلاق نمی‌شود

کرمی گفت: با حمایت معاونت علمی و فناوری شرکت‌های خلاق از این پس شرکت‌های نوع ۳  قلمداد می‌شوند و مانند کارخانه‌های نوآوری زمینه‌ساز تبدیل ایده به پدیده با حمایت از  کسب و کار‌های نوپا را از طریق شتابدهنده‌های تخصصی و بخش خصوصی را فراهم می‌کنند.

او ادامه داد: شرکت‌ها می‌توانند همزمان هم شرکت خلاق و هم دانش بنیان باشند. از همه حمایت‌هایی که شامل شرکت‌های دانش بنیان می‌شود شرکت‌های خلاق نیز می‌توانند بهره می‌برند. البته دو امتیاز معافیت گمرکی و معافیت مالیاتی شامل شرکت‌های خلاق نمی‌شود.

کرمی درباره محل‌های برپایی شرکت‌های خلاق، بیان کرد: عمدتا باید در مراکز استان‌ها یک خانه خلاق به وجود آوریم. سیستان و بلوچستان یکی از استان‌هایی است که از دو خانه خلاق بهره می‌برد. البته ما برای مکان‌های خانه خلاق خانه‌های میراث را در نظر داریم تا با یک تیر دو هدف بزنیم؛ هم مکانی برای شرکت های خلاق شود و هم خانه‌های  میراث احیا شوند.

او اضافه کرد: از رسانه‌ها خواهشمندیم که از طرح جهش تولید حمایت کنند. مجلسی‌ها طرحی به نام جهش تولید در دست دارند که مشکلات تاسیس و راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان را کمتر می‌کند و امیدوارم شرکت‌های حوزه خلاق نیز شامل این طرح شوند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار