اجرای طرح ساماندهی و ارتقاء سطح داوران مسابقات قران کریم

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرح ساماندهی و ارتقاء سطح داوران مسابقات قران کریم در کشور اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قره شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه که در این جلسه هم اندیشی به صورت ارتباط زنده تصویری حضور یافته بود،گفت: از روز‌های اول حضورم در اوقاف، دغدغه ساماندهی داوران به عنوان یک خلا و نیاز در کشور داشتم که باید به آن توجه و روی آن برنامه ریزی و کار شود و این خلا را به نحوی جبران کنیم.

او با بیان اینکه اوقاف با بیش از چهار دهه برگزاری مسابقات باید بحث ساماندهی داوران به عنوان یکی از ارکان مهم این بخش در نظر می‌داشت، افزود: اگر چه در این مسیر قدم‌هایی برداشته شده و به سرانجام نرسیده لذا این را به صورت جدی در دستور کار گذاشتیم و با مشاوره‌های زیاد با افراد متخصص در نهایت به یک جمع بندی رسیدیم و آیین نامه‌ای تصویب شد که در سایت اوقاف است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه  ادامه داد: این طرح در حال سنجش است و بخشی از کل طرح ساماندهی شده است یعنی در کنار این سنجشی که آغاز شده و در یک بازه زمانی ۶ ماهه به پایان می‌رسد، ما آیین نامه‌های دیگری نیز فعال می‌کنیم که مجموعه این آیین نامه‌ها طرح ساماندهی را تشکیل می‌دهد.

قره شیخلو بیان کرد: با آیین نامه اولا می‌خواهیم این توانمندی را از آن درست استفاده کند و اگر آیین نامه انظباطی برای داوران داشته باشیم و یا اگر داوری در انجام داوری دچار خطا و اشتباه شد ما بدانیم چه رفتاری با این داور داشته باشیم.

او با توجه به جز مرحله سنجش آیین نامه‌های دیگری نیز در دستور کار قرار دارد که مجموع این‌ها طرح ساماندهی داوران می‌شود؛ تصریح کرد: ما با این طرح نمی‌خواهیم تمام مشکلات داوری حل می‌شود، بلکه این آغاز راه است و در کار ما نقص و اشکال وجود دارد، ولی اگر در گام اول به ۶۰ درصد اهداف خود برسیم، موفقیت خوبی است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد : همه طرح‌ها برای کامل شدن به زمان نیاز دارد و باید همه جوانب را برای آن در نظر بگیریم و در این شرایطی که هیچ قانون و ضابطه‌ای به این شکل وجود نداشته این دستاورد ۶۰ تا ۷۰ درصدی در گام اول، موفقیت خوبی است.

قره شیخلو اظهار کرد: ما به تنهایی کاری از دست ما بر نمی‌آید و اگر حمایت دوستان قرانی و مشارکت در برنامه‌های که در آن تدوین می‌شود، از ما نباشد، کار به ثمر نمی‌نشیند.

او افزود: شاید بخش عمده‌ای از اعتراضات ما در مسابقات قرانی با این کار حذف شود؛ همچنین شرکت کننده وقتی می‌بینند هیچ سیستمی برای گزینش داوری نداریم آن اعتماد لازم را پیدا نمی‌کند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فواید آزمون برای داوران، ادامه داد: اگر کسی در آزمون‌ها شرکت کرد و نمره نگرفت این موجب می‌شود که با نواقص خود آشنا شود و سعی در رفع نواقص خود می‌کند.

قره شیخلو بیان کرد: با توجه به اینکه اطلاعات و سوابق ما در اوقاف کامل نبوده و ممکن است در تصمیم گیری و برخی از معافیت‌هایی که اعلام کردیم اشتباهی صورت گرفته باشد اگر مستنداتی داشته باشند اصلاح می‌کنیم.

او معافیت‌های برخی داوران از این آزمون دانست و تصریح کرد: تمام کسانی که در چهل سال گذشته سابقه داوری در مسابقات کشوری و بین المللی دارند، با تصمیم کمیته منتخب از کل آزمون و یا بخشی از آزمون‌ها معاف می‌شوند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: این آزمون موجب آشنایی داوران با نقایص داوری خود می‌شوند و این موجب ارتقا جامعه داوری ما در کشور می‌شود؛ همچنین ما برای داوری علاوه بر دانش و مهارت، شرایط جسمی، شرایط سنی ۶۵ سال تعیین کردیم.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.