اجرای طرح پویش مردمی کودک سایبری

رئیس پلیس فتا فارس از اجرای طرح پویش مردمی کودک سایبری با هدف افزایش آگاهی عمومی شهروندان پیرامون مخاطرات فضای مجازی برای کودکان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس بیان کرد: افزایش نفوذ اینترنت و بروز بیماری کرونا در سطح جامعه موجب شده استفاده کودکان از فضای مجازی به دلایل مختلف از جمله سرگرمی و بازی و ارتباط با همسالان افزایش پیدا کند و این در حالی است که کافی نبودن آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی و عدم به کارگیری راهکار‌های ایمن، باعث وقوع خسارات مادی و معنوی برای کودکان شده است.

او بیان کرد: شهروندان می‌توانند در چارچوب طرح پویش مردمی کودکان سایبری از ظرفیت بستر‌های رسانه‌های نوین، رسانه ملی، رسانه‌های برخط و وب‌سایت پلیس فتا استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: از همه شهروندان علاقه‌مند به مشارکت در امر فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی در حوزه پیشگیری از جرائم سایبری خواست به پویش مردمی کودک سایبری با شعار «پلیس فتا حامی کودکان در فضای مجازی» به آدرس www.cyberpolice.ir/cyberkids مراجعه کنند.

سرهنگ سلیمانی افزود: ارتقای سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و مؤثر از فضای مجازی در خانواده‌ها و راهکار‌های اثر بخش برای ایمن‌سازی فرزندان در این فضا به منظور بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرائم سایبری و همچنین افزایش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سایبری از نتایج مورد نظر این طرح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار