معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه با اشاره به استقرار سامانه بارشی قوی در جو استان طی ۴۸ ساعت گذشته، گفت: میانگین بارش باران در استان به ۴۵.۳ میلی‌متر رسید.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  علی محمد زورآوند گفت: بیشترین بارش  سامانه از ماهیدشت با حدود ۷۸ میلی متر، جوانرود با ۶۷ و پاوه با ۶۱ میلی‌متر گزارش شد.

او ادامه داد: کمترین بارش‌ها نیز متعلق به قصرشیرین و کنگاور با حدود ۲۵.۵ میلی متر و سومار با ۲۸.۴ میلی متر بود.

زورآوند، همچنین میانگین بارش  باران در شهر کرمانشاه را ۵۹ میلی متر عنوان کرد و افزود: با این مقدار بارندگی، میزان بارش‌های امسال مرکز استان به ۲۶۴ میلی متر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد و نسبت به دوره بلندمدت ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه در ادامه میانگین بارش‌های سال زراعی جاری (اول مهر تا ۱۹ بهمن) را ۲۴۳ میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد رشد داشته، اما در مقایسه با دوره بلندمدت با کاهش ۲ درصدی روبرو بوده است.

او در خصوص وضعیت جوی امروز و روز‌های آتی نیز گفت: بارش‌ها به صورت پراکنده امروز هم در برخی نقاط استان از جمله شهر کرمانشاه ادامه خواهد داشت.

زورآوند با بیان اینکه برای فردا شاهد تشکیل مه صبحگاهی در برخی مناطق خواهیم بود، بیان کرد: با خروج این سامانه بارشی از جو استان تا پایان هفته جاری بارشی نداشته باشیم.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، حداکثر دمای امروز شهر کرمانشاه را ۱۰ درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: امشب نیز حداقل دما بین یک تا ۲ درجه بالای صفر خواهد بود.

او در عین حال از کاهش سه تا چهار درجه‌ای دمای هوای شبانه در اکثر نقاط استان برای فردا شب خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود دمای حدود ۱۰ شهر استان به کمتر از صفر درجه برسد.
انتهای پیام/ز

برچسب ها: اب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.