صدیقی: مسابقات لیگ ووشو را با سبک جدیدی برگزار کردیم/ حفظ عدالت و بی طرفی وظیفه ذاتی ما است

رئیس فدراسیون ووشو درباره برگزاری مسابقات لیگ ووشو و حواشی آن توضیحاتی را بیان کرد.

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر  ووشو در دوران کرونایی اظهار کرد: خدا را شاکریم که بعد از وقفه ای یک ساله به علت شیوع ویروس کرونا موفق شدیم با تلاش شبانه روزی همکاران مسابقات لیگ برتر ووشو  را در بخش آقایان و بانوان با شرایط ویژه و  رعایت تمام دستورالعمل ها  و شیوه نامه‌های  بهداشتی و سبک جدیدی برگزار کنیم.  

او ادامه داد: خدا را شکر تمام قهرمانان  در لیگ ووشو شرکت کردند. حساسیت بازی‌ها بالا بود و  ورزشکاران شرایط جذابی را به وجود آوردند. پرونده مسابقات لیگ ووشو بانوان بسته شد و  تیم سپاهان توانست جام قهرمانی را بالای سر خود ببرد.  

مسابقات لیگ ووشو را با سبک جدیدی برگزار کردیم/ حفظ عدالت و بی طرفی وظیفه ذاتی ما است

فدراسیون جهانی ووشو هنوز برنامه مسابقات را اعلام نکرده است 

صدیقی درباره برنامه فدراسیون ووشو برای برپایی اردو‌ها گفت: مسابقات لیگ ووشو اولین رویدادی بود که ما بعد از یک سال برگزار کردیم و مسابقات قهرمانی کشور در بخش تالو در اسفند ماه پیش رو داریم. امیدوارم برگزاری مسابقات شروعی برای اتفاقات بهتر باشد و روز‌های سخت را پشت سربگذاریم. اردوی تیم ملی کوارش  ماه گذشته در بجنورد برگزار  شد. انشاالله مسابقات انتخابی تیم ملی کوارش  و قهرمانی کشور  را در اسفند ماه برگزار می‌کنیم. فدراسیون جهانی ووشو هنوز برنامه مسابقات سال ۲۰۲۱ را اعلام نکرده است. به محض اینکه وضعیت مشخص شود به طور حتم نفرات منتخب را به اردو دعوت می‌کنیم تا با حداکثر توان خود آماده رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۱ شویم.

رئیس فدراسیون ووشو درباره وضعیت بررسی پرونده انصراف  تیم پاس ناجا  از فینال لیگ ووشو گفت: طبق برنامه جلسه کمیته انضباطی برای بررسی اتفاقات فینال لیگ برتر ووشو آقایان سه شنبه در محل فدراسیون برگزار می‌شود.  

او درباره اظهارات سرمربی تیم ووشو پاس ناجا مبنی بر موروثی شدن قهرمانی لیگ ووشو اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد. دوستان یک مقدار احساسی صحبت کردند در صورتی که فدراسیون ووشو وظیفه ذاتی اش حفظ عدالت و بی طرفی است. تیم پاس ناجا در بخش تالو اعتراض کرده بود که در هیئت ژوری، کمیته داوران و افراد فنی ووشو این اعتراض بررسی شد و مورد قبول واقع نشد.

حاضر نشدن تیم پاس ناجا در فینال لطمه زیادی به خانواده ووشو وارد کرد 

صدیقی افزود: با حضور سرمربی تیم پاس ناجا موضوع داوری در تالو بررسی شد. دوستان می‌توانستند رفتار حرفه‌ای تری داشته باشند و نتایج را مدیریت کنند، چون در بخش ساندا همچنان مسابقات ادامه داشت. حضور نیافتن تیم پاس ناجا در فینال لطمه زیادی به خانواده ووشو وارد کرد. گزارش‌های مختلفی به دست فدراسیون رسیده است و کمیته انضباطی اتفاقات فینال  ووشو را بررسی می‌کند. حفظ انضباط و نظم برگزاری مسابقات یکی از اصلی‌ترین وظایف فدراسیون ووشو است.  

او در پایان گفت: بحث توسعه ورزش همگانی و سلامت جزو برنامه‌های فدراسیون ووشو در دوران کرونایی است. ۳۰۰ دوره آموزشی در بخش فضای مجازی برگزار کردیم که نزدیک به ۴ هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کردند. همین موضوع باعث شد که فدراسیون جهانی از فعالیت فدراسیون ووشو تقدیر کند. علاوه بر این برنامه‌های  سفیر سلامت در بخش روستایی  برگزار کردیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار